madkullensislandshastar

Alla inlägg den 26 september 2013

Av paula Johnsson - 26 september 2013 10:10

Ja, va fort de går, snart ny helg och jag har inte ens bloggat om den gamla..oj, oj..

ja, i helgen var det mycket turer som stod för dörren och mina goa danska gäster var äntligen här på besök, längesen nu...vi hade strålande väder och de stannade för ett litet miniläger Fredag-Söndag..

Fler gäster var det här också och både Lördagen och Söndagen var späckade med turer i fantastiskt fint höstväder!

     

Varmt välkomna tillbaka hörni och jag är såå glad att ni fortfarande kommer då ni trots allt har egna islandshästar och Ingelise med familj faktiskt har ju Blesi!

Han har det såå bra och lever livets glada dagar..

Ellinor var här på Lördagen och hjälpte mig lite och Ååå va jag saknar henne!

Man blir lite så där nostalgisk i bland ni vet och hinner reflektera och  ibland tänker man på gamla goda tider..

På alla "mina tjejer" och vart de har de tatt vägen..


Lisette, som är Henriks dotter(Och faktsikt andledningen till att jag och Henrik träffades, hon startade sitt islandshästintrsse här och gick på min ridskola ) henne  träffar jag ju i bland av förståliga skäl, men hon har egen häst och lite annat för sig så det blir ju inte lika ofta som förr..


Johanna hennes kompis har ju fått jobb på Island och även hittat kärleken där...så ja, några besök hinns med till Sverige då och då och då självklart också till Madkullen...men ja, ni vet inte som förr...likaså Lina som också hjälpte till här...hon har ju mycket med sitt...

Cia som har egna islandshästar och även jobbat en sväng på Island nu, har ju mycket med sina..


Ester som ringde mig då jag satt i en av mina många utbildningar på Strömsholm, presenterade sig som "tjejen från Island" och sökte jobb..och ja, startade sin islandshästkarriär även hon på Madkullen..idag jobbar hon på annan Islandshästgård, och  visst ses man i bland men ja, ni vet..inte som förr..


De olika "strömma eleverna" b.l.a Linda som jobbade här och sen for till Island osv. idag har hon barn och familj och ja, man ses inte.


Lina som jobbade och fick islandshästintresse här och ja, köpte Tritill..hon är ju idag mycket verksam i vår lokalklubb och ja, har ju fullt upp med egna islandshästar och så Karin som också jobbade här och sen köpte vårt förstfödde stoföl utav oss..ja, hon har ju också fullt upp..


och så Ellinor nu då  som utbildar sig inom islandshästerit och kommer ju hit så ofta hon hinner... men ja, dessa med flera, man saknar ju dom, de går ju inte att komma ifrån och faktum är att det låter konstigt men fastän man är omgiven av så mycket folk, så kan man känna sig ensam i det här yrket i bland... ja, jag saknar dig Elli!

Att discutera hästarna osv. med!!

Du är så välkommen igen så fort du är hemma!

Här har vi ett kort på mig och Karin...Öh..för hundra år sen..?

 

ja, nu får man poppa ur tankarna och ut och träna...jag och Lysingur kämpar på nu...fått lite blodad tand...så glad att det går frammåt och än har vi några tävlingar att se fram emot i höst!


Ha en underbar höstdag gott folk/MadkullaPaula

 


 





Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards