madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 september 2013

Av paula Johnsson - 4 september 2013 05:00

Ja, det låter ju drastiskt, men känner mig nog lite drastisk just nu..


nedragningarna fortsätter här och efter Katla blitt "utbytt" mot Embla,Stigandi flyttat o Fenja,så flyttar såoch fölen i November till Falkenberg.

Saga kommer att säljas och även Dufa..Josefine har utvecklats så så hon kommer fortsätta hjälpa mig att träna upp Embla och de andra...(så ni kommer inte märka nåt...vit häst...ni vet?!   ) Hi,hi..


Ja,men , som sakt känns lite vemodigt... men ett beslut som måste tas!


Jag som vart sjuk..lite velande fram och tillbaka + en hel del annat som gjort att summan av kardemúmman blev så här..

De slutar med att vi kommer ha 7 hästar på gården, kommer köra lite ridskola i små välkomnande grupper, ta emot till små "lyxturer" med erfarna, något blandat i bland och små grupper.

te emot till privatlektioener och ridläger till sommaren, kanske en häst eller två köps in då, det får vi se? 


Men visst man har byggt upp det här med blod,svett och tårar och jag är mycket stolt över min verksamhet som har gott rykte om sig, glädjt många gäster genom åren och förhoppningsvis kommer ha många till år på nacken.

Tolfte året går vi in på i Maj och ja, som sakt, jag är mycket nöjd med våra år!

Nu blir det lite "Lyxåk"

 

Välkomna igen...Söndagsdamerna..

Och jag själv, jag tränar en hel del i nuläget... så ja, nu är det min tur!  

     

Ridskolan drog igång här i går i strålande solsken och vi var ett tappert gäng som alla var glada över att det drog i gång igen och kaffe med morotskaka serverades i kaffestugan efter avslutad lekion!

På Torsdag kör vi igen!

Kram på er/

Madkullens Islandshästar


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards