madkullensislandshastar

Alla inlägg den 9 september 2013

Av paula Johnsson - 9 september 2013 05:59

Äntligen gav det utdelning vårt långa slit och tränande!

Kammade hem alltihop så att säga....klapp,klapp!


Tävlingen gick av stapeln inne på Sävebanan och jag tänkte mest i träningsyfte, men visst har vi tränat mycket det sista och vart focuserade men hoppades inte för mycket.

De var en strålande heldag på en fint arrengerad tävling och jag hade härligt sällskap med mig i form av bästaste hästen och bästaste mannen!


Trots träningstänk, tänkte jag att Nej, nu fegar vi inte ut...det var trots allt en lite större tävling än jag vart med i innan och klasserna har vart lite lättare innan, så vi slog på stort och va med i V3 med ökad tölt (som han inte riktigt klarar helt än)


Och jaaa!!

Trots hård konkurens så vann vi ...först kom vi till A-final, där låg jag trea i uttagningen,sen tog jag hem de!!..

Även i tölten kom jag till A-finalen, vilket jag redan ledde innan final!

Å jag är såå glad!


Jag har ju trott på Pärlan hela tiden, men själv velat som värsta pottan och inte vetat på vilken häst jag skall sitta..  


Men nu.. ja, nu känns det så bra!

Blott bara 7 år och halvsporadisk träning under 2,5 år.. men det sista halvårets focus gav nu mig ett kvitto på fortsatt träning!

Jag är nog fortfarande på små rosa moln tror jag..

Här följer ett litet bildspel..


Och Söndagen bestod i lättare träning för att undvika träningsvärk... han var rätt trött killen..

Men var såå nöjd även med passet och Malins lektoner är ju bara toppen!

                 

Nu är det vila i några dager för killen, det är han väl värd!!

Men..snart skall vi ut igen..det här är bara början!

Han en bra dag/MadkullaPaula
 



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards