madkullensislandshastar

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av paula Johnsson - 27 januari 2013 19:16

Ja, där har ju helgen gått, i hästarnas tecken...som så många gånger förut.


Denna helgen på Lördagen var ju som bekant  Lollo här och höll kurs...sååå lyckat och alla var nöjda och glada, lite kallt om näsan var det allt, men humöret var på topp och vi avslutade dagen framför öppen brasa i turryttarstugan med spagetti och köttfärssås och lite teori.


Tack Lollo för en givande kurs och vi ser fram emot April som vi siktar in oss på för en ny vända...jag och du ses dock många gånger där emellan...de är ju som jag säger att det här är bara början!


Kul och känna att vi kommit en bit på väg jag och Sokki, jag norpade ju självklart åt mig två pass då...ett på Lysingur med och jo, vi har kommit lite längre men jag har inte haft Sokki så länge, Lysingur och jag har ju gått från ruta ett..

Hoppas dock att komma ut på banan med båda i sommar, vi får se.


Kicki och Ellinor var också nöjda och det var kul att se Josefine rida på sin nya häst för en annnan instruktör än för  denna gamla avdankade som funnits vid hennes sida sen hon började som 1,5 -åring.


Här följer ett litet axplock från dagen.

                               

Denna dagen har tillbringats i skolbänken på lite föreläsning...Ryttaren i focus!

regin stod Ylva Mattson och Suss landin för och vi höl till i klubblokalen på sävebanan.

Mycket nyttigt och behövs ofta påminnelser hur viktigt det är att vi som ryttare är tydliga i vårt kroppsarbete och att vi blir påminda om vad så lite kan göra så mycket för hästen.

Mycket givande med fullt med praktiska övningar och korvstoppning av teori.

   

Tror jag sover gott i natt och ja, tänk för att jag skall sova...ledig för första gången på mYCKET länge så kanske kanske kan man sova ett litet längre pass än tvåtimmarspass nu!

I morgon är det lite pappersarbete som gäller och alla hgästarna skall såsmåningom in på hemsidan igen och den skall friskas upp och nu hoppas vi på att turerna drar i gång på allvar här, lite konstigt att det vart så "dött" här när vintern faktiskt varit så vacker!


Men än finns det tid kvar för vintertur... på Söndag nu den 3/2 till exempel har vi platser kvar klockan 12 för en 3-timmars tur, välkomna att ringa för bokning.

Ha en bra kväll/MadkullaPaula

 




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards