madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av paula Johnsson - 7 januari 2013 07:48

Nej...inte i dag eller i går va han till salu..  

Skämt åsido... jag vet inte riktigt vad det är med mig från dag till dag som jag förklarade i förra inlägget så ha överseènde och ta mig med en nypa salt just nu...hi, hi.


I går va jag i stället i väg på kurs med Herr Sokki förstår ni, hemma hos trevliga Ewa och Òli, tack för en mycket trevlig och lärorik dag...och så kul o vara bland folk som verkligen vet hur jag ...Hmmmm... e?!


Min goa stalltjej Ellinor va med mig och hjälpte till och givet tog kort och vi stod och prata lite och Ellinor som typ är uppväxt på gården fick ju också deklarerat att det typ.. jo... ni vet...det är alltid lika spännande på Madkullen...för man vet ju inte riktigt från ena dan till den andra

-I dag skall vi köpa ridhus....Idag skall hästar säljas... idag så...osv..


Ellinor brukar numera  svara -Mmmmm

...o vänta en kvart och se om det ändrar sig..  

Ja, tur e väl att vi alla e olika hörni?


Tillbaks till kursdagen..Åååå, så nöjd jag va..

Tog Sokki då jag ridit han för Òli innan och Òli tyckte minsann att MYCKET hade hänt..glad man blir!

Fortfarande hög självklart... tar inte en kvart att bygga om en häst... men tar för sig mycket mera bak och svarade väl på mitt säte!

Han e så arbetsvillig och så rolig att jobba med!

           

Mycet nöjd matte och en mycket svettig häst.. som är trött och har sovit gott!

I dag vila... i morgon fler lektioner.. så ni förstår... från försöljning till helsatsning... Öh?..de vill till att hänga med här i svängarna på Madkullen,

Stor kram till alla/MadkullaPaula





Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards