madkullensislandshastar

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av paula Johnsson - 22 januari 2013 17:27

Ja, jag och dotera va på lite shopping i går och inhandlade självklart lite hästgrejer och självklart damp en och annan onödig grej ner som alltid från det där lilla varuhuset Gekås?!

Jag tyckte minsann vi kunde unna oss en cd-skiva då vi inte har nån radio i bästaste Jòrbilen, sakt och gjort, en nostaligiskiva fick de bli med inte mindre än säkert ,tre eller fyra utav våra låtar från våra välbesökta kadriljer genom åren.


Jag och Josefine digga för full rulle och mindes alla åren på Madkullen.

Tänk stumpan min var bara tre år när vi körde i gång....och Ludvig 1,5 år!

En utav låtarna var den där trumlåten ni vet... mindes hur Oscar... idag 19 år och kompisen Emanuel, körde introt med lostsastrummer innan vi ...gänget med ryttare och hästar dansade in...

Ja, de var tider?!

 

Skannat in lite gamla bilder så de kommer lite längre ner i inlägget så scrolla gott folk..

Ja, tänk alla djur man gått igenom här och som man hållt på?!

Har plötsligt tydligen stannat upp i livet och både blickar frammåt och backåt!?

Lite bilder..scrolla..

   

Tror det skall gå att förstora om man vill kika...Filips bilder hittar vi en annan dag..


Andra låtar på skivan påminnde mig ju självklart om alla fester vi haft här..och tjejerna som lärde mig dansa?!

Framför allt "Bonusdottern" Lisette och kompisarna..Lina och Johanna..

Här sjunger vi och jag spelar gittar en midsommar.

 


Jag och Josefine fick oss en trevlig pratstund om hur jag träffade Lisettes Pappa....(eller då jag ragga upp hennes Pappa,när hon gick på ridskolan) >Ja, så kan det va med vissa utav oss ridlärare  


Berättade hur jag pumpade Lisette på information om hennes Pappa då vi var på WM tillsammans, allt för å veta att jag bjöd på bästaste favoritmaten, satte på bästaste musiken osv...Bra va?


Ja, snacka om nostalgi...

Jag var ju ensam med barnen nåt år här på gården och det är som ni vet inte alltid det lättaste, 32 hästar som vi hade på den tiden, ridläger, ridskola,4 barn,kompisar osv...


Mitt i allt pajar även tvättmaskin som går 24/7!!


Lisette lockar in sin snälla Pappa som snällt kikar på maskinen..

Filip (inte så gammal)...kommer indundrandes...

Mamma...va bra..Han fixar ju maskiner...Kan du inte gifta dig med han istället?!


Öh?

Rödfärg??!!

Men tänk så bra det blev hörni!

Lyckligt lottad är tanten på kullen och alla barnen med!

Och alla ridlägerflickor med..

Känner sig typ "forever young" när man alltid är med dessa underbara ungar!

 

I dag har vi "unnat oss" ett resturangbesök jag och gubben...

Inte var dag vi kan prata med varann eller ens ses då han nu jobbat i Norge varannan vecka och  jag jobbat varje natt nästan ett år... men nu går vi snart åt liiiite lugnare tider och vi kan njuta av att våren är i antågande.

Och då börjar turerna rulla på och ridskola och läger..


Och vet ni vad??!!

Ny häst har vi på Madkullen!

En del får lämna och en del kommer,vi har ju som bekant ändrat lite i verksamheten och skall ha lite piggare känsligare hästar för erfarna ryttare och då fått förmånen att ta över Dùfa av Ewa och Òli!


Detta kommer mest vara fröken Josefines häst, men även medverka lite i verksamheten, en känslig,pigg, super roligt sto, med bra gångarter, lättväxlad mellan skritt,trav, tölt och galopp.

Josefine skall även satsa lite på kurser och lite tävling med sin Dùfa.

12 år och skimmelsto.


Hon kommer faktiskt i från samma gård som Sokki och har bra stam med  b.l.a Orri  frà Pùfi som Farfar och Òfeigur frà Flugmyri som Morfars Far,spännande!


Välkommen Dùfa!

   

 

Ja, vi har ju haft en del vita hästar genom åren?!

   




På köpet slank även Freya ner..en supertillgiven honkatt.

Blandning mellan Norsk skogskatt och skepparkatt,alltså har hon 6 tår.  


Så nu ridlägerflickor, kanske ...kanske det blir kattungar ändå?!

Tänk..Far-Urban eller Rolf!  Mor-Freya..Mmmm!

 

De blir fint de!

Ha en bra kväll alla, jag fortsätter att va nostalgisk ett tag till, lite mysigt det här,Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards