madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Tur och retur.

Av paula Johnsson - 18 mars 2013 05:44

Ja, med Fredagsävetyret i färskt minne gav vi oss i Lördags ut på nya upptåg...

Jag och Kicki styrde kosan mot Nyköping... närmare bestämt i runda tal en resa tur och retur på ca. 80mil..

Jajemän... men nu hade vi Kickis fina bil...och ingen transport,och hon har ingen gps..så inga tjyvar idag!


Kicki har ju som ni vet återlämnat Tritla  våra ägor och är nu på jakt efter en annan foderhäst.. sakt och gjort, hittat fina Minning i Nyköping hos en Maria, så tripp var ju nödvändig och Kicki var tacksam att ha "sin tränare" med sig..

Jag tyckte det var rätt skönt att BARA åka med för en gång skull och typ leka turist!

Så väl på plats sprang jag omkring med kameran och hittade dessa trevliga tjejerna i stallet...här snackar vi stooora hästar!!

Jag var verkligen heeelt facinerad och uppträdde verkligen som en turist!

   

Men ni förstår va??

Herregud sa jag med stora bokstäver!!

Va stora!!

Ja, kvittrade "tanterna"..de är nog era som är små...hi, hi..


Jo, men här tog vi i va?

   

Den bruna var "bara" en ardenner men den andra...

Jisses va stor!


Tänk att vi haft en ardenner...Tina...året var 2002-2004..

Kommer i håg att jag var liiiite nervös när barnen kom ut till mig och jag stog och sela på, barnen typ 2 och 4 år gamla...och väldigt små barfotaföttter!

Oj, oj... ja, det var endå en härlig tid det med..


Vi körde alltid Tina upp till vår lanthandel och köpte djurfoder och lasta på flakvagnen, vi brukade köra runt i byggden med ballonger och tjo och tjim också  som avslutning på lägrerna.. ja, allt har sin tid gott folk..

men så visst är jag väl liiite lugnare nu ändå...klapp, klapp..


Nu till själva besöket... drömde mig bort där ett tag...

Här har vi Kicki med Minning.

Ett sto uppfött på Island, uppfödare Einar Ödur, en mycket trevlig och bra tränare, jag tränade en del för förr.

Stoet är 9 år och mycket pigg och possetiv och .... rund!

 

Dom tog sig en liten runda ut...

     

Jag och My turistade...


Kicki skulle fundera... funderade typ till Norrköping, sen bestämdes att hon kommer till Madkullen!

Hon kommer ner på Onsdag och ska stå inackorderad hos oss, så vi önskar Kicki lycka till med allt..


Vägen tillbaka var lång..vi var mycket hungriga..tvungen att stanna i Norrköping.

Men va e det för en knäpp stad?!


Vet att jag vart där förut på mina hästresor och det är verkligen inte lätt att hitta....visserligen hade vi ingen Gps då...Hi, hi..

Först var det ett herrens pådrag för att HITTA en resturang.. och när vi väl var där... fatta vi ju att vi hamnat på värsta LYXresturangen.. ridkläder och typ sådär i frissen osv..

Sen då en lite lättare lunch..

159 SPÄNN!!!

Herregud...kunde ju vart tre luncher!

Ja, ja,vi kunde ju knappast gå..och maten, jo, den var väl värd det..

   

Ja, jösses!

Sen...skulle vi hitta UT från Norrköping med...alltså  va e detta??!!

Nej, nästa gång tar vi hästen... en islänning hittar ju alltid hem ni vet..

Ja, ja, vi kom hem.. men vilka resor!


Inemellan här så ringer barnen hemifrån typ 30 ggr...och stackars Oscar...han får bli lotsad att fixa vattnet i vattenbrunnen...byta propp i proppskåpet...göra mat...bli instruerad om vad toapapper och lök finns..

+ att tydligen så har Urban...följt med Oscar när han gick på fest kvällen innan och vart iväg hos kompisen hela natten..så kompisen kommer hemkörandes med Urban mitt upp i allt också..

Alltså visst är det väl underbart att bo på landet och att alltid kunna styra allt med hjärnhand oavsett i fall man är hemma eller ej?!

I går åkte mina praktikanter hem med...snyft..de har vart sååå duktiga och jag hoppas ni återkommer tjejer och att ni haft en bra praktiktid!



Japp...idag får vi allt hinna med att träna minst fyra hästar...javisst, ja...sova med ja.. har ju visst jobbat i natt...

Men varför kunde inte dygnet bara ha 28 timmar istället!

De skulle la inte behöva va så svårt...så vi hann med lite..

Sen är det ju gymmet och så..tada!

Hämta bästaste Mannen som kommer hem från Norge idag...Hurra!

Kram på er/MadkullaPaula








 
 
Ingen bild

Kicki

18 mars 2013 08:20

Hahahaha ..... Åh vilken dag... Har pratat m fler som säger att den stan e hopplös :)
Men lite kul va d allt :):)

paula Johnsson

18 mars 2013 13:35

Vi hade askul..Kram

 
Jenny

Jenny

18 mars 2013 19:57

Herrejösses vilken stor häst, den där gråa! :O Jag tycker islandshästar är i alldeles lagom höjd ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

paula Johnsson

20 mars 2013 14:13

Jag håller med du Jenny, Kram

 
Ingen bild

Johanna

18 mars 2013 20:50

Kul att se lite nytt trevligt folk i vårt lilla stall. Och Liten Olga mättes bara in på 180 cm för ett år sedan. Tänk på att jag bara är 172 så hon ser nog större ut än vad hon är ;-). Välkomna tillbaka!

paula Johnsson

20 mars 2013 14:12

Ja, jo för mig räckte den mankhöjden till och blev över, hujedamig! Det var jättekul att hälsa på i ert stall. Känner ni för en tur på islandshästar är ni varmt välkomna till oss för en weekend, ;-)

 
Ingen bild

Karin J

19 mars 2013 12:44

Himmel vilka jättehästar i Nyköping! Där hade jag aldrig kommit upp, för du vet ju att jag är vig som ett kylskåp... :-)
Kram!

paula Johnsson

20 mars 2013 14:10

Ja, för mig är det en gåta hur man kommer upp? Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards