madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Ja, nu var allt i sin ordning igen...

Av paula Johnsson - 6 mars 2013 19:30

Ja, nu börjar ni känna igen mig va?!

Med i detta lilla köpet med Geira ni vet  kom även Monica och Doris...ja, (Eva dom är bytta namn på)..får ju passa in bland katterna Rolf, Urban, Jacob,Orvar och Freya.

Och kaninerna, Mona,Kjell,Stina ,Crazy ochStampe,hi,hi.

 

Ja, som sakt så nu är allt i sin ordning..

Till våren blir det nog lite hönor och nån anka igen, vart lite djurtomt nu ett tag...

Men här finns och göra.

Idag kände jag lite på Geira, go liten häst, behöver dock konditions och muskeltränas en del..

                   

Fina Geira.

 

Och mina praktikanter dom jobbar på, både med hästräning och annat, idag var det en del uppröjning på gården med, härligt och få lite vårfint, stora skräphögar som skall eldas upp och plock och plock..

Och nej, jag försöker!! att inte plantera påskliljor än...detta är Tant Paulas stora svårighet.. VARJE vår...när det liksom börjar klia i fingrarna, för hur många år har man inte stått där och ledsamt sett på de små vackra dagen innan påskliljorna som dagen efter alldeles rasat av frost! 


Ja, så jag är så duktig så..klapp klapp...

Henrik försöker lära mig att lugna ner mig... men nästa vecka åker ju han till Norge igen ..  


Men skönt ändå nu är det bara Mars ut som han skall var borrta varannan vecka...så som vi faktiskt har kämpat här ett tag , så nu skall det bli skönt att bli en "normal" familj...

Öh? ...Är vi någonsin?!


Praktikanternas hund Melker har mysstund med Jacob i vårsolen och det är ju MINST lika vackert som påskliljorna!?

 

Även Lysingur fick sig en genomkörare i dag..

         

Ha en bra kväll alla/MadkullaPaula


 
 
Ingen bild

gubben

6 mars 2013 19:59

Så du menar att när jag inte e hemma så kan du gasa igen då. Hm jag får väll binda fast dej i sängen innan jag åker hjärtat.

paula Johnsson

7 mars 2013 08:55

Oj...läser du med bloggen? He he...
Jag lovar va lugn älskling!

 
Ingen bild

Eva Sjöholm

6 mars 2013 20:47

Om du behöver tuppar har jag många, alldeles för många, men ganska fina ;)
Skönt att se att du verkar må bättre, dvs vill plantera blommor och skaffa fler djur.
Eva Sj

paula Johnsson

7 mars 2013 08:54

Heller hur Eva, jo du känner ju mig efter x antal år och vet när jag börjar vakna till liv..
Tror kanske att jag köper en besättning med tuppar och hönor i hop sen, vill gärna ha silkes igen, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards