madkullensislandshastar

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av paula Johnsson - 31 januari 2012 07:58

Å, äntligen känner jag mig som en människa,bättre i ryggen!

Gud va jobbigt det är när detta är som värst, när man är van vid att flyga runt som ett torrt skinn, och helt plötsligt knappt kan göra nåt?

(Kan ju va ett sätt att säga åt mig att-Paus Paula!?)

Ja, men nu har vi pausat färdigt, Herregud, det går ju inte att sitta här och sitta!

Men jag har hunnit att planera lite i alllafall...


Visste inte riktigt vem vi skulle betäcka i år, men nu efter nogsamt övervägande, blir det......

Thruma och Gloria!!!

Vi hoppas sannerligen på bättre tur än i fjol, då Thruma miste sitt sartvitskäckföl tillsammans med Magni, en liten kille som var såå fin!

Nu Thruma, nu blir det bättre skall du se!

 

Och Gloria blir ju spännande...

Hennes färg är ju makalös,Brunfärgväxlare, och söt är hon med,mycket och tjock man, så det kommer väl ut bara en stor man!

Dock har hon  korta ben, men det tror jag Magni väger upp med längre spiror.

Gloria växlar ju i färg och är ena stunden vit och andra stunden brun och hon växlar fler gånger än andra växlare jag haft. 

Egentligen hade jag velat betäcka tre ston, men i nuläget har vi bokat det så här i allafall....

 

Och detta här med rygen och sängläge, det får ju en att tänka till...

Lyssnade på en sketch med Magnus Härenstam, (Tycker han e så go,bjuder så på sig själv)

Där sades;

Jo, ett litet tecken på att man börjar bli gammal det är att när man  väl är nere och tar på sig skorna....då börjar man se sig om i fall det är nåt annat man kan passa på att göra samtidigt, medans man ändå är därnere?


  

Nu känner jag mig ju inte gammal, men ungefär så känns det att ha ont i ryggen, och är det inte också då, man TAPPAR precis allt??

Ja, det har blivit lite inne tid med hundarna och Hilda fick ju en egen go filt av jultomten hon, men My hon har också precis en alldeles egen.

 

Plutten tycker det är varmt och gott och ligga på Hilda!

 

Eller också så ligger hon framför brasan,jo, 11 minus var det allt här i morse...

Nej gott folk, nu är det mycket att göra med hästarna, och nu äntligen drar träningen i gång på allvar.

Kram/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards