madkullensislandshastar

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av paula Johnsson - 29 januari 2012 18:28

Ja, nog för att vi har en kanin vid det namnet på Madkullen, men nu tror jag alla blitt lite skvatt galna?!


I går, Lördag så stundade det ju en kortistur och jag tänkte att ja, ja, man har ju vart dålig förr och ändå klarat en del, så nog får jag va med alltid, fastän ryggen satte rätt stora gränser..

Kicki fick stå för den största underhållningen och jag var bara med som ett litet extra öga eller ja, knappt det...

Tänkte som så, att ja, vem tar jag,vilken häst?

Lysingur.. han har rätt stora rörelser, så jag tar Sorti, han är lugn och har mycket mjuka rörelser och inte så stort steg, så det blir nog bra för ryggen.

Trodde Henrik skulle behöva hjälpa mig upp faktiskt, så illa var det, men men, tur jag la mig sist så ingen noterade hur jag bar mig åt när jag skulle upp, och Tur tänkte jag att man inte rider en unghäst idag?!

   

Yes!Off we go, och jag kännde rätt så snart, att denna dagen var inte som alla andra dagar, på många sätt!!

Kom inte mer än upp till brevlådan... Tror ni inte hästen börjar Bocka!!???

Nej, nej nej, tänkte jag, inte idag, INTE idag!!

Asså, nu vet jag inte riktigt vad detta var, för ofta Sorti bockar liksom? Not!

Tror det var dels en liten medverkan av hans förra lektion, där vi jobbade mycket koncentrerat och mycket bakbensaktivitet,mycket muskeluppbyggande till att ha stått på fri tillgång mat i ett par dar, till att han kände att jag satt som på NÅLAR; för jag hade sååå jäkla ont!

Ja, jag var verklgen inte mig själv, Nej då bockar hästen liksom! Jag trodde inte det var sant.

Detta var inte enda gången på denna turen!

Kicki sa vid nåt tillfälle då hon ser mig längst bak i ledet, krumbuktandes,grimaserandes ... att skall vi byta häst Paula?

Nej, nej, det här går fint!

Men, oj, ja, här var till och med jag lite orolig kan jag säga, då visst det går ju an andra dagar, men denna dagen var inte okey!!

Hade jag fallit av där så hade inte min rygg vart bra nu kan jag säga!

Men, jag satt kvar, och det är lite mysko med mitt ryggont, i morse var det som om jag knappt kunde gå alls, nu är det faktiskt okey en stund, ja, jag hoppas verkligen det går åt rätt håll, hatar att ha det så här!


På kvällen hade Josefine lite till kalas här sen sin födelsedag, nu var det dags för kalas, (eller ja, ja, fest heter det visst när man är 13 år?!)

Kvällen bestod i lite ridning, tacos och tipspromenad m.m

Här väntar en tapper skara på vad som komma skall.

 

Här har vi Wilma på Thruma...

 

O Elin tyckte det var görkul att rida, hon hade inte ridit alls förut...

 


Ellinor hjälpte mig att springa lite, för det gick inge vidare för min del...

 

Felicia.

 

Tjejerna verkade ha haft en bra kväll och nu är det väl några veckor till nästa kalas står för dörrn...


Och idag fick jag allt hjälp med turen och Sorti fick stå idag och så fort jag blir bättre skall jag allt ta itu med killen igen...

Men på tal om crazy, det var inte lätt att fånga hästarna idag,tor alla fått lite spader.

Och jag självklart ut med kameran och gillar ni inte hästkort är det ingen idè ni följer för här följer bildbomben...

Lysingur lyfter flott!

 

Kveikur och Stigandi.

 

Kveikur.

   


 

  Stigandi

 

Stigandi försöker hålla tungan i rätt mun,Kveikur showar och Lysingur undrar vad som händer?

 

Raudur,Blesi,Stigandi och Kveikur.

 

IIIIIslandshästar!

 

Stigandi tyckte det var intressant at bli kall om tungan idag!

 

Vackra manar!

Hästarna är så otroligt vackra på vintern tycker jag, de kommer så väl till sin rätt med all sin lurviga päls. man förstår varför de ibland kallas för våra raggsockar?!

 

Kom igen nu polarn!

Nej nu du!  

 

Kompisar igen, Stigandi och Kveikur.

En blick från Raudur o Hjälp tänker Kveikur, man lär sig mycket i en flock och en bild säger mer en tusen ord?!

Och Lysingur, han kör enmansshow!   

               

Men här har vi han tillsammans med Blesi och Kveikur.

   


Stigandi och Kveikur igen.

 

Solfaxi och Lysingur.

     

Solfaxi.

 

Raudur och Blesi. 

   

Raudur.

 

Vi ses på tävlingsbanan i sommar hoppas jag, med bättre rygg och  mer tränade hästar! 

Kram på er/MadkullaPaula

   

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards