madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Sakta men säkert...

Av paula Johnsson - 19 januari 2012 06:06

Ja,  sakta men säkert växer boxarna fram, det har vart mycket annat denna veckan med barnen och läkarbesök och tandläkare och allt vad det är (känns att man har ett gäng ungar ibland minsann)

Men därimellan ligger vi som sakt i och nästa vecka skall träningen dra i gång på allvar med alla hästar så här inför vårterminen.

Vi kanske kan se stommen till boxarna i all röran på nåt sett i alla fall?

   

De är inte alla som har ett gustavianskt litet bord som snickarbord inte?!

(De är slitet och dant så bra att det kommer till andvändning? )


Och Tittut kan vi i partier i stallet säga upp till nock, men oj, va bös och skräp de hamnar i stalllet,men ljust och fint blir det nog såsmåningom, sen blir det ju inte lika bra som i den nya delen då takbjälkarna är kvar, dom kan vi tyvärr inte ta bort, då har vi inget stall överhuvudtaget!


Men det är fasinerande hur de byggde förr,snacka ändå om gediget arbete och ordentlig göra i alla dessa gamla stall.

Vårt är ju faktiskt ett gammalt kostall från 1900-talet, nu inne på sin 6e el.7e ombyggnation.

 

Spindelväv och bös ja, de ingår visst...


Kaffestugan har äntligen kommit på sin rätta plats med, så nu gäller det att hitta några avdankade tapeter och sätta på kaffekannan och skriva "kaffestuga" på dörrn?

Eller som grannen sa

-Nej,du behöver inte skriva det, det skall kännas på lukten, det skall stå en kaffekanna och puttra där hela tin?!

Mysigt!

Ja, vi får se hur det blir när det blir klart, jag håller er underrrättade,


Jag höll ju på att glömma och berätta, ni som känner mig och kännt mig länge vet ju hur blåslagen jag vart många ggr. (Man kan ju börja undra liksom?)

Jo, inte nog med att man blir nockad av en "crazy horse" mitt i nyllet och får världens blåklocka för ett bra tag sen , sen cyklar jag vält på campingen i somras!!!

Och är både blå,grön och gredelin i ansiktet!

De här är ju bara ett fåtal saker av allt det som hänt inom en kort period.


Jo, och nu förstår ni, nu har det vart lugnt ett tag, då är jag helt lugnt ute och mockar i mitt stilla sinne i stallet,


Tjong!!

(Asså det är ju KNAPPT så man kan med att berätta?)


Tror ni inte jag trampar på den j-a grepen på nåt alldeles knasigt sett så den tjongar med handtaget rätt över näsan på mig!

Det var en så hejdundradendes smäll, så jag höll nästan på att tuppa av skall jag säga!

Det hade ju sett käckt ut om jag legat avsvimmad i stallet för att jag hade blivit tillsmockad av grepen??!!!


Jag återhämtade mig dock och var med ens övertygad om att Nej, nu kommer jag få en blåklocka igen!!!

Henrik var ju övertygad om att nu åker han dit så de ryker om det! NU tycker väl alla att nu räcker det!?

Men lugn bara lugn, Henrik är det snällaste som går i ett par skor!

Nu fick jag ingen blåklocka om ändock ett redigt märke över näsan, men jag målade ju upp detta framför mig, för det var ingen nådig smäll!

Hurdeta skulle se ut, svullen och dan och blå från topp till tå, IGEN!

Alltså hur betèr jag mig!?

Kanske tur jag skall till tandläkarn med barna idag?!



Kram/MadkullaPaula

 

 
 
Cia

Cia

19 januari 2012 07:12

ja grepar är farligt! Attackerar precis när som helst ;)
Kram!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

19 januari 2012 12:42

Ja, heller hur! Kram

 
Ingen bild

Anna Danielsson

19 januari 2012 08:35

Du är härlig du, Paula!!! Jag är imponerad över din energi och att du delar med dig av allt det roliga, dråpliga och sorgliga som händer. Idag hade jag 3 inägg att läsa till morgonkaffet - dagen räddad! Var rädd om näsan :)//Kram

paula Johnsson

19 januari 2012 12:41

Va kul Anna, då har du haft mycket själv att göra ett par dagar, kul att min skrivning piggar upp din dag?! Kram

 
Ingen bild

Ellinor

19 januari 2012 08:56

Det blir verkligen helfint inne i stallet. Verkligen kul att se detta när man kommer dit, och boxarna börjat byggas!:)
Stackars dig Paula, bli knockad av en grep kan ju inte kännas riktigt hel fint, har själv fått en knock på näsan i år, dock av en soffa, man förstår ju inte riktigt hur man lyckas med såna grejer, :P. Jamen det blir i allafall superfint med stallet o foderkammaren och allt. Helfint verkligen! :)
Kram Ellinor

paula Johnsson

19 januari 2012 12:41

Va kul att du tycker det blir bra Ellinor, nej, man kan ju undra hur man råkar ut för alla dessa "slagsmål" Kram

 
Ingen bild

Lisbeth

19 januari 2012 15:46

Full fart som vanligt. Blir bara så nyfiken, måste komma och titta på allt

paula Johnsson

20 januari 2012 06:24

Du är alltid välkommen, synd det inte funka sist.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards