madkullensislandshastar

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av paula Johnsson - 20 juni 2011 08:02

Ja, ihelgen har det liksom änna vart smockfullt att göra.

Kul tycker jag att det satt i gång på riktigt och att folk kommer i håg Madkullen!

Lördagen började med en tur med fem glada tjejer, här sitter vi och strålar i kapp med solens strålar på våra nyinvigda bänkar!

  Den turen följdes åt av en liten kortistur med en möhippa, här har vi glada blivande bruden, på Thruma klart, som av någon andledning alltid får vara möhippehäst, andledningen är ju självklart att hon är så vacker, lika vacker som bruden , vi önskar Lycka till från Madkullen!

   På hemvägen här genom Madkullen, brukar jag och Sorti ha lite discutioner allt som oftast huruvida i fall det kommer att poppa upp nån katt, barn eller hund, Sorti tycker det är lite mycket som händer i bland, men men.... sånt är ju livet på denna gårn!

   Och här kommer resten av möhippegänget, bilderna är klickbara för förstoring.

     

Med på turen var också ett trevligt par från Varberg och Anna var snäll och hjälpte mig hela dan.Tack

     


Kvällen efter en hel del timmars vila för hästarna avslutades med en tur i lite regn, men lika glada var både vi och hästarna för de.

                                                                    

 


   

Välkomna tillbaka alla!

På hemfärden möter vi granne Göran genom skogen, ett mycket ovanligt inslag att överhuvudtaget möta på någon på "vår" äng....

Där kommer nu Göran med raska steg och stege och spann under armen, först såg jag inte att det va han utan utbrister bara.

-Jaha, här kommer en stege och en spann, jo, det är ju inte var  dag vi möter på det här..

Då visar det sig att deras katt (Jag tyckte jag hörde en katt gnälla på första turen)

har klätrat upp höööögt upp i en fura och suttit där i två dar och kan inte komma ner, och det lustiga är det att katten klättrade upp i samma fura för två år sedan!!

Göran skulle alltså klättra upp höögt upp,(katten måste vara ashungrig) erbjuda mat i spannen, katten hoppar i spannen och Göran klättrar ner.

Heja djurvänner!!!

Hoppas allt slutade väl!


Söndagen bestod i långtur med lunch, med danskarna som är här på läger i fyra dagar och "rådatanterna" (mina stamkunder) och några från ridskolan.

Här har vi meline, Ingvor och Julie

 

Man skall ju inte prata om damers åldrar, men jag kan inte låta bli, Ingrid är alltså 70 år, har nyligen gjort en höftopperation och här sitter hon till häst ut på halvdagstur med oss från Madkullen. 

Heja Ingrid du borde ha en eloge!

Hon brinner för hästerit och vill inte gå miste om det och jag har många damer hos mig som säger att de vill rida tills de inte längre kan gå, är inte det härligt!?

Hästarna får en att må så bra och leva upp och glömma allt som tynger en för en stund, heller hur!?

Här har vi Ingrid och hennes syster Tina, är de inte lika?

 

Och Christina till Vänster

 

    Här har vi Annalena och Linn, mor och dotter från ridskolan och Birgitta också från ridskolan.

   Välkomna tillbaka alla och tack för en trevlig eftermiddag!

Ha en bra dag/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards