madkullensislandshastar

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av paula Johnsson - 2 juni 2011 22:40

Jo, morgonen började tiiidigt med en tripp med familjen till Eksjö, för att hämta nya tillskottet till gården, Ulla och Kerstin!

   Greta fick ju lämna oss lite dramatiskt här i vintras när i det närmaste allt var kaos, men jag har ångrat detta så, det är allt kul att ha det så som vi alltid haft det på Madkullen, en liten djurpark i alldra högsta grad!

Ulla är 6 år och lugnet själv och inkörd och klar, Kerstin är den lille spjuvern efter henne och inte så mycket hanterad än, men nu skall det bli andra bullar!

   Målet är att bygga ut vår lilla park därnere i minizoot och utöka det något och ha för allmänheten att hälsa på och gosa med och det är minsann inte alla som har åsnor på hästgården.

Välkomna hit flickor!!

Och käran nån, Stigandi som började tro att detta var en lugn gård....

  Han höll ju på att få dubbelflipp...

 



Kaninaveln har börjat ta fart igen också, Josefines lilla kanin Agnes har fått två små ungar som hoppar och skuttar och i Fredags var vi och hämtade lille Kjell, nu j...drar, nu är det Kjell nr 3, så nu blir det grejer!

Kjell är faktiskt en äkta Rexkanin och kommer väga ca 5-6 kg som stor pojk!

Pälsen är typ som en heltäckningsmatta, han är görgo! Jättegosig och tam!

   Väl hemma från Eksjö, fick jag lägga på en rem för ut att träna Sorti, skall på kurs på Lördag och sen väntar ett väldigt nervöst ridprov i Lidköping på Måndag som ligger till grund för min antagning för det alldra sista jag har kvar på min utbildning, så håll tummarna stenhårt för mig på Måndag är ni snälla!?

   


   


   Efter träning var det några grupper på ridskolan som anlände och vi jobbade mycket på tölt och trav i dag.

Sen promenad med hundarna...

Full fart,Puh!


  Sötis!!!


   Ett litet möte med Katla, Undri och Jacob hanns också med innan jag tror jag stupar i säng...

Bildserien får prata för sig själv.....

 


 


 





 


 



 

   Godnatt/MadkullaPaula 


 


 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards