madkullensislandshastar

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av paula Johnsson - 16 juni 2011 06:01

Japp, nu är träningen i full gång och idag eller Måndag ultraljudas stona och är de då dräktiga så är det skor på och fortsatt träning på samtliga, och vem vet kanske hinner vi med nån tävling, jag och Magni.

Önskar mig en hingstvägg till en startrailer hästtransport (ingen som har nån liggandes?)

Så jag kan ta med både Sorti och Magni ut på tävling och ställa upp i både fyr och femgång, utan att behöva vara orolig att de gör upp i transporten vem som är snyggast?!


Är stona dräktiga så är det vaccination för abbortvirus som gäller och en låååång väntan till nästa sommar.

Träningen har gått mycket bra med Magni och jag har fått många bra tips med han på lektionerna jag vart på, (skall iväg i eftermiddag igen) och han har skött sig exemplariskt, jag är sååå glad, visste ju nästan inte ett tag om jag skulle sälja eller sätta igång eller hur tiden skulle bli, men nu är jag mycket tacksam att jag tog mitt förnuft till fånga och satte i gång gubben igen!

Och visar han en sån här bra start oskodd, så KAN det ju bara bli bättre!

     Tränades gjorde även Skjona Meyja och Geisli igår.


Eftermiddagen bestod i en liten tur med fyra glada också.

Två tjejer från ridkskolan och deras Mammor!

Jag verkar ha en djup discition med Sorti, huruvida man skall vara rakriktad hela vägen upp till gården trots en massa bröte vid sidan eller ej?!

Bildrna är klickbara för större format.

               Ha en bra Torsdag/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards