madkullensislandshastar

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av paula Johnsson - 7 juni 2011 22:17

..jag klara mig inte i Måndags   

En lång resa tur och retur till Stenholmen i Linköping förgäves kändes det som.

Ja, ja,men det mesta låg faktiskt hos hästen, utan att för den sakens skull sticka ut hakan, men provet är så himla hårt nu för tiden och det krävs så oerhört mycket från häst och ryttare för att bli godkänd i ridprovet.

Sorti som jag hade med mig har jag ju dessutom bara tränat i dryga månaden och nu det sista mest i passen, vilket inte är så lyckat för en uppvisning i samlad galopp på tiometersvolt, Oj!

Ja, ja, vi tar nya tag och åker i väg på lektion på Fredag, men provet kommer jag sedan att göra igen  om allt går enligt planerna på Magni, som rids som fyrgångshäst, med lätt för samlad trav och galopp på volt, men vi har mycket träning på många andra saker innan dags för nästa prov och jobb med i gångsättning, när jag vet att alla stona tagit sig, så fram till dess tränar jag och alla andra hästar  och vi jobbar på.


Vilka soliga dagar vi haft nu ett tag, man bara njuter av det vackra försommarvädret och att man vet att än har vi hela långa sommaren farmför

oss...

I Fredags drog vi in till slottskogen, nästan hela familjen på lite picnik och umgänge.

 


 


 

På söndagen anlände två glada "piger" från Danmark som skall stanna på läger i fem dagar.

      Vi hade också lite andra gäng med oss på utetur på Söndagen..


 


   Välkomna tillbaka alla!


Och det här med unghästar...

Det skulle vi ju inte ha så värst många fler, men hemskt vad man ändrar sig upp och ner inom denna branchen?!

Helt plötsligt flyttar det hit inom kort hela tre stycken!!!


 

Isidor och Gaupnir var namnet på två av dem....

    Isidor,brunblack, tre år, Gaupnir svart, Sortis son!! 2 år.

   Lite drag av Sorti!?

  Och så lille Svipur.Musblackskäck 1 år.   Dom skall vara här på bete och känner jag mig själv och Majbritt rätt så stannar de nog, tänk då blir det Geilsi som rids in i år, har redan börjat lite smått, går kanoners,Isidor nästa år, Gaupnir året efter, Svipur år 2014, och UNDRI år 2015!!

Här är det långsiktigt planerande numera!


Idag hade jag och mine danske piger en jättehärlig tur på förmiddagen, regnet hängde lite i luften men vi klarade oss så bra så ,här är vi på hemgång från vår fika tur...

 


    Sov så gott alla/MadkullaPaula  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards