madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Tjoho!!!!!!

Av paula Johnsson - 21 oktober 2010 06:49

Jaaaaaa!!!

I går gjordes dräktighetsundersökning på Katla ,Thruma och Ràk.

Och jaaaaa!!!

Triss i fullpott!

Alla var dräktiga!

  

Här kommer ju bli värsta babyboomen till sommaren gott folk!

Och tänk på att även Prydi har ju en liten i magen...

Men den lilla skall ägaren ta tillbaka det var bestämt sen innan, då Prydi först är på foder, och kommer stanna men och köps loss såsmåningom  men  utan fölis.

Men var glad jag blev, har vart lite osäker på hur det vart skall jag erkänna, känns skönt att veta nu.

Magni han kan man lita på han!

Tänk tre små Magnibebisar, kan knappt vänta!

De e en lång väntan detta.

Dagen till ära passade vi även på att registerar fölisarna, e han inte tjusig i sin grimma Hàleggur?

  

Konturdisagram skrevs och vetrinären jobbade på friskt.

Silversvart med stjärn.

Fölen skötte sig utmärkt och var hur goa som helst.

Tänk när vi skulle chippa Stassa och Litlamin, två gamla föl, herregud vilken cirkus!

Detta var en baggis. Skönt att ha det gjort.

  

Dag nr. 3 var mina gäster från Danmark redo för ytterligare en tur på hästryggen, lite pyssel med hästarna hör ju till innan, de har tydligen vinterlov i Danmark denna vecka, och vad passar bättre en ett lov till häst?!

  

  Anna på Blesi.

  

Maja stannade på gården med sin pappa och gosade självklart med alla andra djuren.

  

Välkomna tillbaka hörni, det har vart jättekul att ha er här!

I veckan har det varit longering på shemat i ridskolan, tränat sits och balans, mycket matnyttigt och eleverna har varit jätteduktiga.

Ha en riktigt go dag så hörs vi igen, tänk att jag skall bli extra mamma till fyra ungar till Puh! /MadkullaPaula

 
 
Cia

Cia

21 oktober 2010 07:15

Bara så att du vet paula komma jag nog bo hos dej nästa sommar ;) hihi! Jag älskar ju föl och längtar tills man själv har ett här hemma!
Kram!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

21 oktober 2010 10:01

Du e alltid välkommen!

 
Ingen bild

Louice

22 oktober 2010 14:43

Åhh va härligt...Grattis:)
Så det var det Katla ville säga..förstod henne inte riktigt..men nu förstår jag:)
//Louice

paula Johnsson

23 oktober 2010 16:11

Ja de e ju så att de pratar med oss!

 
Cia

Cia

22 oktober 2010 15:52

Om du också vill ha en toppbild på din blogg så är det bara att säga till så fixar jag en åt dej :)
Kram!

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

paula Johnsson

23 oktober 2010 16:10

ok, tack, men jag skulle vilja fixa själv vetu, kan själv vettu!? Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards