madkullensislandshastar

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av paula Johnsson - 15 oktober 2010 18:43

Jag har nog inte försovit mig sen jag var liten!!

Vaknar typ alltid till och med innnan klockan ringer!!

Idag vaknar jag alltså en och en halvtimma efter jag skulle gått upp!!

07.30

Herregud, vilken karusell här blev!

Barnen skulle till bussen om 20 minuter, djuren såg ut  som  jag vet inte vad!

Alla stod med hakan nere vid knäna och bara titta på oss när vi for omkring som skottspolar!

Hallå, mat kanske?!, det kurrar rätt friskt här nu alltså!!

Ja, detta är väl tur att detta bara händer en gång i världshistorien, för hela dan blir ju rätt snurrig faktiskt, och jag som hade såna planer idag, men faktum är att i stället för att sitta på hästryggen kl. 08.00 som planerat så satt jag där i allafall 08.30

Här byter jag spöhand och har en djup discusuion med Magni...

  

Det har varit teori hela veckan, och vi har ju pratat mycket fotförflyttning i deverse gångarter och här ser vi ju tydligt fotförflyttningen i skritt, kommer ni ihåg?

  

Ja, Magni, Magni, nu har det börjats sättas i gång rejält här och gubben är på sitt alldra bästaste humör.

I går skulle vi ta en liten tripp ut, och hej och hå, först rocka vi loss lite på ängen, ren glädje rock, sen lite längre bort  ja, då var det värsta rocken alias hejbaberiba!!

Tjohej, ridskolefröken, tappar båda stigbyglarana utav bockningarna, hänger på sidan och tänker, Nej, nej, och nej, jag skall inte ramla av!!

Återfår balansen och rider färdigt turen utan rock och allt är frid och fröjd, Puh!

Magni, Magni!!

Nu är det ridning 5 dagar i veckan minst som gäller!!

I morse undra han ju dock vad som hänt! Men han brukar i och för sig sova gott tills jag kommer!

  

Denna vecka har de andra hästarna fått lite ledigt ,det är Magni och Solfaradis som har fått jobba hårt.

De andra har fått vara på vila och höstbete, mysigt!

Solfaxi.

  

Raudur.

   

 Stigandi.

  

Vindur.

  

Hrappur.

  

Vilka härliga höstdagar vi har nu, underbart att vara ute och jobba.

Och katterna jo, de väljer ju sina ställen och jag som skulle plantera här?!

  

Ooooppss!!

  

Ja, har man inte jobb så.....

    

Idag har vart en ljuvlig dag och Sandra har gjort mig sällskap, jättekul, det var längesen!

  

Det har vart privatlektioner för 2 damer och det har vart knatteridning och träning av hästar m.m m.m

O vissa solar sig, tydligen både här och där...

 

   

Jo, man känner allt att vintern är på väg, 4 minus var det här i natt...

Overåltider...

    

Ha en trevlig helg gott folk/MadkullaPaula

     

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards