madkullensislandshastar

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av paula Johnsson - 4 oktober 2010 12:13

Jo, jag känner väl det, det går ett tag mellan gångerna i bland.

Men nu är jag här!!

I onsdags förra veckan hade vi delar av Borås sjukhus akutpersonal här på långtur, så jag kände mig i trygga händer så att säga...

 

Vädret var på topp och vi lika så.

          

Du vet väl att du kan klicka på bilderna för att få dem större?!

Välkomna tillbaka alla det var många glada skratt och hmm, en ridfröken som red lite vilse och lite så?! 

I veckan hade vi ju ridskola som vanligt och vilka underbara höstkvällar!

Och vädret skall tydligen hålla i sig, man sprudlar ju av höstenergi!

Delar av ridskolepanelen kikar på nåt, men det tar vi en annan gång....

  


Hur kommer det sig att det blev så många fuxar?!

  

I helgen har vi haft miniläger...

Ett görgott gäng långt bort ifrån stockholmshållet, ja, där va många goa skratt även där!

Dom anlände sent Fredagkväll efter deverse prövningar av bilfärden kan man väl säga?

Bilen hade tydligen tatt eld!!

Tack och lov hade dom Therese, brandmannen med sig!

Ge mig tyg!, säger brandchefen, varpå Marjo får offra sin nyinköpta vackra halsduk och kompisarna får kväva elden som uppenbarligen utbröt för att olja kom på varm motor?!

Ja, herregud, väl framme ramlar 6 damer ur en rätt liten bil, visserligen 6 platser, men hur fick man plats med all packning!!

Ja, alltså, detta fick ju bli en helg att gå till historien!

Vicket härligt gäng!


Vi hade vädret och humöret på topp efter ett dopp i tunnan och sen middag på Fredagkvällen  gav vi oss ut på en 4,5 timmars tur på Lördagen.

  

Föresten, Annelie är den som hade Wilma innan mig, så det var lite extra speciellt gäng för mig som var här.

Annelie och de andra var så glada för att Wilma verkade trivas så bra och var så supercool vilket hon faktiskt inte alltid vart.

Det var kul!

Här kommar Ninni på Katla, och Annelie på Vindur..

 

Cilla på Hrappur...

    

Charlotte på Blesi...


   

Therese, alias brandmannen på Ràk...

   

Mysiga Marjo på Prydi...

    

Ja, sicket härligt gäng!!

Varmt välkomna tillbaka flickor!

Lördag kvällen avslutades i badtunnan igen efter middagen och efter fruckost på Söndagen bar det av  på  den långa resan hem.

Jag passade på att önska ett nytt gäng välkomna till en tur på eftermiddagen i perfekt ridväder och trevligt sällskap.

Gott med fika på fika platsen.

    

  De tycker ju hästarna med....

  

Välkomna tillbaka!


På kvällen får jag ett sms av Annelie....

Du kommer inte tro det, vi sitter i bärgan nu, bilen har börjat brinna igen...

Men kära nån, va e detta?!

Stackars er! 

Några timmar senare...

Nu har grannen hämtat oss i Nyköping och nu har vi fått punktering på hans bil!!

De va länge sen jag skratta så mycket, säger Annelie.

Detta kan ju inte va sant!

Tur att det var ett possetivt gäng!

 Hoppas inte de förknippar bilfärden med Madkullen i framtiden!  


Slutet gott allting gott, fick ett sms när de äntligen var hemma, jag skrev innan : Det kanske är lika bra ni vänder tillbaks till Madkullen i stället.

Då tar vi tåget sa Annelie!!

Kram Kram/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards