madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Ja, men ridfröken då?!!

Av paula Johnsson - 24 mars 2010 10:00

Ja, mycket har hänt här sen senaste inlägget.

I torsdags hämtade vi hem en ny häst, en foderhäst som skall va här i två år till att börja med om allt går enligt planerna.

Flugar heter han, en vacker musblack valack.

  


Fredagen var det dags efter en god natts sömn att träffa Thruma, tänkte vi tar en träff i taget....

  


 Tjusigt!!


  


Voila!!!


  


Nej, med tanke på att skäckarna hade stora planer på att gå ut  genom trådarna för att hälsa och Flugar verkar vara en cool kille i flock, så betsämde vi oss för att låta alla träffas. 


   


det var änna high life ett tag....


    


Snygging!!


   

Ja, nog om detta, allt går bra här och idag har Flugar fått nya skor och nu har vi ytterligare en kille som står på vänt!


På Lördag var det dags för tur och läger med  några utav mina stammisar.

Här gör jag iordning våra hästar, tur jag har haft vett på att skydda min fina sadel!!!


   


Här har vi lägermedlemmar, Ack så få, men ack så goda!!!


    


Och jag gör mig iordning för en MYCKET händelserik tur, eller vad säger ni flickor!!???


    


O här bär det iväg...O Herregud, om ni bara visste...

det var en sextimmars tur med grillning på shemat , jag red lilla Wilma och på grund av snödjupet och att lägermedlemmarna är såna stammisar som är sugna på äventyr så bestämmde vi oss för att improvisera lite grand o ta en annan tur....


  


Hej och HÅ, jag red väl vilse och lite fel sådär X antal gånger, helt plötsligt så fanns det ju inte en ända stig p.g.a snö och att det  var ett tag sen jag var i de trakterna, men till slut var vi väl på rätt väg....Allt va frid och fröjd tills.....

...vi kommer till vår vanliga bäck... den ville INTE lilla Wilma över, ställer sig rakt upp på bakbenen, visserligen är jag ju van vid sånt här, men då vad det väl som jag inte hade riktigt alla hästar hemma så att säga....

relativt högt reser hon sig, jag glider liksom ner i den relativt mjuka snön och säger dessutom som i ultratelapd... Jahå, nu ramlar jag av också!!!!


Ja, som om inte detta skulle vara nog.... Wilma sätter av i full karriär och vi är ju typ inte nästgårds hemma....

Jag säger återigen, lite uppgivet... Jahå, nu går min häst hem också... Grrrr!!!


Ja, Christina, möka på dig, jag får hoppa upp bakom dig?!

jag upp på Katla, höll ju dessutom på att ramla av igen, men valde att sitta kvar ett tag, iallafall i den värsta djupsnön.

Så vi hade typ dubbelridning där ett tag.

Ja, flickor jag tror ni får rida hem själva , jag får ge mig ut att leta efter min häst... jag trodde nog att hon skulle springa hem, så jag var nog typ mest orolig för min sadel!!!!


Ja, såsmåningom kom jag väl hem, jag kan säga mina strumor var INTE torra!.

På vägen möter jag Lisette i upplösningstillstånd, Va har hänt?

Då har hon mött Wilma och försökt ta henne, men en häst som är väldigt svår att fånga i hagen är inte lättare att fånga på vägen.

Men Wilma sprang hem och det får hon väl få en eloge för i allafall, hon har ju trots alt inte bott länge på Madkullen.


  


Ja, sicken resa!! Den kommer väl hänga kvar i mannaminne?!

Här har vi mina armar dagen efter benen skall vi inte prata om, men de lurviga får vi ta en annan gång....


    


På söndagen var det tur numero två, liiite lugnare dock.

Inga felridnigar eller avramlingar, jag hade Vindur denna dagen, Wilma fick skämmas en stund  


Vi hade idag en 4,5 timmars tur, med lunch.

Henrik var så gullig och kom ut med maten, kyckligsallad, dricka, dressing, ost ,smör.....Inget bröd. meeeen vad e detta?!

Ja, ja, inga hästar sprang hem, "så en får la tacka?"! Som ett ordspråk heter, e det göteborska tro?

Det var inget vidare regn på oss heller och som sakt vi hittade hem...


  


  

  



Elvi var med på sin Kjartan också.Även Eva var med, men henne har vi tydligen missat, ber om ursäkt för detta.


  


Varmt välkomna tillbaka på nästa äventyr flickor!! 


Lilla My mår bara bra och växer och frodas, snart är det dax för ett återbesök för hennes lilla ben men det värkar läka bra..På Mådag var kommunen här för en trevlig 2,5 timmars tur, tyvärr kunde vi inte dokumentera då både jag och Henrik var med på turen.


  

Jag åkte på magsjuka här i Måndags kväll och var tvungen att ställa in min teorilektion med ridskolan här i går, har väl aldrig hänt?!

Idag mår jag bättre men man är ju alltid svak och lite konstig efter nåt sånt, men magen är stabilare.

Jag tänkte föreslå till Tisdags gruppen att vi ses på Måndag samma tid istället, skickar ut mail till er  alla också.

Ja och inte nog med det när man ligger här och är gördålig så ringer telefonen...

Hej, jag ringer från programmet förkväll, har du hört talas om det på Tv 4?

Jo, det är klart, (men va vill hon mig då)

Jo, vi har hört talas om att du har minigrisar samt massa andra djur?

Jo.

Skulle du kunna tänka dig att var med i programmet på Torsdag?

Men herregud??!!!Oj!

Då håller dom på med djurtema, denna vecka, och ville visa upp lite alternativa husdjur man kunde ha.... men mina vänner jag tackade faktiskt nej.

Blev lite mycket nu, maginfluensa, åka till Stockholm mitt i natten Onsdag och så en gris på det som inte är hundra tam och dessutom teori med ridskolan denna vecka?!

Men titta på programmet på Torsdag och tänk... Ja, här hade" tant Paula" kunnat va med?

Nej, nu börjar vi blicka mot våren va?

Sol skulle det bli här lite i veckan, måtte det torka upp lite då..

  

Och nu stundar det lite vårkurser och tävlingar.

Först ut är det till helgen Magni och Johann i Veddige..


  

Skall bli kul att träffas alla, det ser jag fram emot.

Kram till er alla det blev ett superlångt inlägg/MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Tina

24 mars 2010 19:55

Jaa du Paula, det var en himla rolig helg. Många skratt fick vi.... Skall väl se vad jag kan göra med lilla videofilmen ;0) Synd om dig för blåmärkena förståss. Ser fram emot nästa läger! Kram Tina

 
Lisette

Lisette

25 mars 2010 13:44

haha , stackars dig Paula. Shit va coolt att dom frågade dig om Förkväll. Sicket guldläge för att haffa kunder du ;) synd att du va tvungen till att tacka nej, men du gjorde säkert rätt :) kram madkullalisette ;)

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elvira

25 mars 2010 18:58

Tänkte väl att jag såg en häst jag inte kände igen!
Ska Flugar gå på lektionerna ? :-)

 
Ingen bild

madkullaPaula

26 mars 2010 19:26

Vi får se Elvira vad som väntar lille Flugar, men förhoppningsvis är det tänkt så.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards