madkullensislandshastar

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av paula Johnsson - 31 mars 2010 21:39

Ja, på ridskoleschemat i veckan stod det hoppning. Inte min personliga favorit men de flesta på ridskolan älskar det och hästarna har verkligen skött sig exemplariskt!

I Tisdags var det vuxen grupperna och de var jätteduktiga. Här har vi ett litet axplock....

Christina på Katla...


  


Birgitta och Kjartan..


   


Elvi och Stigandi...


  


      


Lisette och Muska...


  


AnnaLena och Trana...


  


Ja, vädret var med oss, det var uppehåll och våren hänger verkligen i luften, ikväll var det regn men härligt när det är ljust så länge och som sakt det känns allt i luften.


My skall på återbesök med sitt ben i morgon men hon far runt som en gasell här, så jag hoppas att det skall visa på bättring. Hon tycker Hilda är en himla bra trappa då och då....


  


I dag har det vart mycket gjort tycker jag.

Dels har jag hunnit med att träna Magni och känna på Flugar...

Magni känns jättebra, han trivs med att stå ute med tillgång att själv välja om han skall stå inne eller ute på nätterna, spar lite överskottsenergi och är äntligen min goa, goa Magni igen, nu är det full träning inför tävlingen 24 April.

Han försöker verkligen göra allt för en när han väl funnit sitt rätta jag igen och var riktigt bra efter tömkörning och dubellongering.

Red i dag men i mon blir det mer tömkörning...


        


Sen var det Flugars tur, en mycket trevlig liten häst, meeeen så mycket stress...

Otroligt osäker samt har fruktansvärt dåligt självförtroeènde och är mycket stel.

Ja, det är bara att jobba på, svarar dock mycket bra, känslig och kul att jobba med! Bra gångarter och pigg och glad. Red hemma idag men målet är att rida ut i mon så jag får mig en ännu bättre bild av gubben...


    


O hör och häpna...

Äntligen har jag fått tummen ur och auktoriserat min verksamhet Madkullens islandshästar  i Svenska islandshästförbundet!!!

Gårdsnamnet är redan listat, men detta är något annat.

Känns jättebra, kritierna har jag haft hela tiden men det har bara inte blivit utav.

Glad för detta. Det är ett litet mått på att man uppfyller alla krav inom svenska islandshästförbundet på säkerhet i samband med kommun och länsstyrelse samt att man uppfyller alla krav på försäkringar både gentemot kunder samt verksamheten samt att man innehar alla de relevanta utbildningar inom företaget.

Känns jätteroligt att ha fått detta på pränt!

Kram/MadkullaPaula


  



  


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards