madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av paula Johnsson - 8 mars 2010 10:06

Japp femte och sista tillfället är avklarat för denna gång!!!

Stockholm har det varit i helgen i gen och sluttampen för Hòlarkursen.....

Vädret var verkligen på vår sida och lika roligt var det som vanligt att träffa alla igen, det är inte bara kunskap man fått av detta utbildningstillfälle, nya goa kompisar trevliga stunder och tillfälle att utbyta erfarenheter och MYCKET skratt!!

Gud vilka historier, ja, ni vet väl det att alla vi hästtjejer är lite tokiga?!

Ja, ni har verkligen förgyllt min tid alla!!

Jag hade också turen at få lov att låna Mickans mammas lilla häst, ett mycket tryggt litet sto. Tildra.

  


Här jobbar vi vid hand, och träningen är i full gång.

Lite synd klart det va att man inte kunde ha sin egen häst, kände ju inte lilla Tildra så, men jag är så tacksam  att alla har hjälpt mig så. Och jag vet ju Nina tyckte ju från början att jag skulle ha 18 bonuspoäng för att jag åkte fram och tillbaka 120 mil, Tack NIna!

Och vänta bara nästa tillfälle börjar om allt går enligt planerna  i September  och vem vet då kanske jag och Magni åker igen?!

  


En frusen instruktör.....


  


Longering och träna balans efter lunch med  Ninas underbara mat!!!


  


Träning träning....


  

Efter en god middag, trevlig kväll med många goa skratt och en go natts sömn har vi ett glatt förväntansfullt stallgäng på gårdsplan i väntan på examination och på en influgen domare från Island som skall granska oss från topp till tå...


  


Och en annan del....


  


O så Johannas hund såklart, lilla Tuva! (som saknade lilla My)


  


Här har vi en snabb genomgång inför kvällens examination...


    


En otrolig pirrig väntan på sin tur...

Domaren Reinir syns i bild....


 


Japp upp till bevis....


  


Ja, av och upp, tygeltag, one rein, visa vid hand, genomgång i stallet, balans träning, dressyrprogram utantill  m.m m.m.... 


Tungan i rätt mun.... eller?!


  


    


    


Mycket har vi gått igenom under dessa fem månaderna...

Och jag klarade mig!!!!  

Så innehåller man ett diplom från Hòlar och en Hólarpin samt blir inskriven i Hólars utbildningsregister. Coolt!!

Men det finns fem steg att ta...... Nu är två avklarade !

Ja, ni vet detta görs på fyra år i vanliga fall, så nu är det massinlärning.

Japp går allt enligt planeran så tar vi nya tag i September?! Och det är väl klart hur skulle jag kunna klara mig utan er 08orna?!

Tack för en underbart lärorik utbildning Sara, tack Reinir för examiniationen och inte fick jag fy skam i betyg heller.

Tack Nina och Thomas för ett perfekt boeènde och super super god mat + så trevlig gästiveri, men känner sig verkligen hemma hos er i erat varma goa hem fyllt av kärlek!

Tack Mickan för att du ställde upp och lånade mig häst och alla som gjort det möjligt för mig att fullfölja utbildningen, det är ju inte utan (blandat med blod svett och tårar) att man har haft funderingar på att hoppa av i bland ....

Tack alla kursdeltagare för så många goa skratt, många utav er borde ju bli (vid sidan av hästerit) ståupkomiker!!!

Och så gott sällskap, stöttande och peppande, detta kallar jag vänner för livet!

KRAAAAAM!!


Men nu jäklar Magni, nu är det vår tur (+ en del andra hästar som står på vänt)

Nu väntar träning och tävlingsesong!!

Kram/MadkullaPaula


  



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards