madkullensislandshastar

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av paula Johnsson - 27 mars 2010 18:45

Ja, mycke nu, lite bilder från gårdagen får väl börja inlägget iallafall.

Stigandi....Tada!! Inkräkare på gång?!

  

 

Sketla och Björk.

Vad händer?

  

Ja, grejen är ju den att det blev lite väl mycket kärlek så att säga i denna hage där Flugar flyttat in, tre fyra ston i brunst bara poff! Och nej, det blev inte bra, så Flugar fick så vackert vandra vidare för att göra upp med de tuffa grabbarna...


Men, jag va ju kär i han ju säger Björk ...attans!!


  

ja, ja, det går väl fler tåg...



Hej Vindur.


  

Wow, Tjena Stigandi..


   

Okey, okey, skoja bara, ja, jag sänker mig, jag lovar...


   


Men jag kan ha höga lyft, kolla?!


   


De har jag me du....



   


men jag kan de här i leran ...


   


Men du och jag Hrappur, vi kan väl bli bundisar?


   


Oj, kolla gubbar, våren!!


   


eller va var vi nu Hrappur?


  


Jo, jag drar mig nog ett tag... på återseènde...


   


Jo, då mötet gick bra  och efter lite spring och lek och åter till att Stickan bestämmer, jo, så när alla köpt det så är det väl lugnt...


Ja, man kan ju fråga sig vart våren tog vägen?! Det var väl bara en liten lockelse så där igår eller?

I dag har verkligen regnet stått som spön i backen.

Sånna som inte håller på med hästar, de undrar nog vad vi pysslar med i bland?

Ute i regn och rusk och ger oss inte i första taget, bara att pyllsa på sig och ut i alla väder, ja, så är det, vad gör vi inte för att få vara tillsammans med våra älskade små hästar.

Lika så idag, idag var det iväg på kurs för Jòhann Fridgeirsson i Veddige.


  

Oj, va det regna...

Galopp i allafall...


    


 Tölt.


  


Jobbade mycket med överlinjen och än finns det fortfarande mycket mycket jobb..

Andra passet var det dubbellongering och tömkörning, bra för Magni som har en tendens till att bli lång och låg och lite tung.

  

Jòhann e rolig han, man har alltid i alla år sett när Jòhann själv töltar eller travar med hästen..

    

Jag är nöjd med dagen och visst har han gjort framsteg lille gubben, ja alltså hästen då.

Jòahann e alltid på topp!


Magni.


  


  


De e bara att fortsätta att jobba.

Inom detta förstår ni, blir man aldrig fulllärd, ingen, tro mig, utan vi kan alltid lära oss mer och det är väl  det som är så roligt!!

Ha en go Lördagskväll för  de skall jag/MadkullaPaula


  

Fotograf: Marie Larsson

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards