madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Stackars lilla My!

Av paula Johnsson - 11 mars 2010 11:59

Ja, kära nån, alla planer för dagen sprack i dag!

I morse tog jag ut My på en liten promenad och ett tu tre så slinter hon eller nåt, de går ju på ett ögonblick, och värre skri har jag nog aldrig hört!!!

Det var så det till och med blev ståpäls på hästarna, alla tittade upp ur höhögarna och bara stirrade på Lilla My....

Jag tog in henne och tänkte vi får väl vänta lite i allafall, Granne Granne kommer och vi häller upp lite kaffe och skall precis avnjuta en kopp och hennes goda kaka.

Men asså My slutar inte skrika och hon har alltså riktigt ont.

Nej vi måste åka akut....

Ringer Viskadalens djurklinik..

Ja, kan du vara här om 20 minuter?

Japp sakt och gjort, kaffe och kaka lämnas på bordet och ilfart ner till Horred och hopp och hej!

Benet är brutet!!!!

Asså av!!!

Stackars stackars lilla My!!!

Inte undra på att hon har ont!

Nu sitter det uppe emot knät fakturen så här gipsar man inte utan det är stillhet som gäller i 3-4 veckor!!!!

Oj oj oj, inget bus med Bella inget bus med barnen ingenting.

Jag saknar min glada lilla My!

Hon har självklart fått smärtstillande och jag är glad att vi åkte in, men det  här blir inte lätt, jag får väl ta ner barnens gamla resesäng och lägga henne i?!

Stackars lilla My!


 


1,3 kilo vägde lillafröken ialla fall!

Ja, det är ju ingen riktig gårdshund precis, Hilda är ju lite mer rejäl så att säga, ni förstår ju hur lätt dom här små benen går av?!

Hon bara halka till.

Tack Pia för all hjälpen i dag!!

Hästarna mår bra i allafall och det går sin gilla gång här, längtar till våren. dock...

Men nu skulle det komma en decimeter med snö i mon igen  


  

  Hopp och hej/Madkullapaula

 
 
Susanne

Susanne

11 mars 2010 20:22

Hej Paula! stackars liten. Hur länge ska hon vara gipsad?? Tur att hon är så liten, så du kan bära omkring henne i en väska :-)

Lycka till!
// Kram S

http://bondesusanne.se

 
Ingen bild

MadkullaPaula

11 mars 2010 21:37

Ja, eller hur?! Kram!

 
Ingen bild

Lisbeth

12 mars 2010 09:07

Stackars lilla My :-)

 
Ingen bild

Tove

12 mars 2010 11:13

Fy så jobbigt, blir nog inte helt enkelt att få henne till att vara stilla heller. Hoppas hon läker fort och snart kan busa runt igen.
Kram på er, Ge Skella och Fleckur en morot och en klapp från gammelmatte

 
Lisette

Lisette

12 mars 2010 12:25

Stackars söta lilla gumman. Vilken tur att hon slapp bli opererad! Nu ligger hon så sött och sover :)

Kram

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisbeth

14 mars 2010 18:21

hur mår lilla My?

 
Ingen bild

MadkullaPaula

15 mars 2010 11:17

Hon är på bättringsvägen, hoppar omkring här på tre små ben. Vi skall på återbesök om ca tre veckor. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards