madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Ras!!!

Av paula Johnsson - 27 februari 2010 09:14

Ja, snöras är ju ett faktum....

Bilden tagen i går och idag fick vi som sakt skotta en hel del för att komma in i stallet till Magni och övriga.

Hej och hå, ligghallstaket har ju fått skottats av, sviktade ju rejält, men vi hann. Tur!

Ja, trafikförhållanden har ju inte vart lätta denna första ridskoleveckan, och visst är man orolig?! Va händer när allt detta smälter??!!

Marken kommer ju inte svälja, då det kommer vara kärle länge till.

Ja, har vi inte haft sjö här på Madkullen förut, så kommer vi ha det då?!

Det blir uteturer hela terminen! Nejdå, vi skall nog lösa detta på nåt sett.

  


I går var här en liten tur som jag och Lisette hade tillsammans, jag tyckte det var läge att ta ut Skella på lite inskolning....


  


Allt var frid och fröjd, men Skella är väldigt otrygg i sig själv och har väldigt dåligt förtroeende för människan, så jag avgjorde att efter en kvart med på turen, vände vi hem.

Skella har dålig kondition också och måste stärkas både i självförtroeènde och muskler hemma först.

Kommer bli mycket markträning med både Skella och Fläckur, det blir till att börja om helt från början..

Dom är väldigt bundna till varann och som sakt behöver ett starkt ledarskap, och mycket träning...

Varför hade inte dygnet 42 timmar nu igen?!


    


Björk går det bra med.

Markträningen går framåt, är mycket inne på att lära sig att gå undan för tryck, men såsmåningom kommer Björk tas över av min gode vän Johann, p.g.a väldigt många hästar att rida in just nu.


  

Oturen förföljer mig nog denna vintern dock...

Nu har dörren åkt upp i gäststugans källare och den nya pumpen sedan i somras har frysit sönder...

Inget vatten, inget wc...

Blir till att köpa nytt  


  


O så snön på det....


   


Ja, ja, det går nog bra....

Igår på turen så var det som att alla fåglar i hela Berghem vaknade till liv i solen och tösnön, då hade man nästan lite vårkänslor....

O va härligt det lät.....

Vår!! Mmmmm./ Kram MadkullaPaula 


  

 
 
Ingen bild

Louise

27 februari 2010 11:45

Vilka hästar ska du rida in mer än Björk???
Kram Louise

 
Ingen bild

Madkullapaula

27 februari 2010 12:28

hej Louise, Skella och Flekkur sen är det vidareträning med Wilma + alla andra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards