madkullensislandshastar

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av paula Johnsson - 8 februari 2010 19:25

Nu har fjärde omgången i Stockholm avvverkats , nästa gång bär det av på examination... Hujedamig!!!

Denna omgång körde jag, Henrik, Magni, Hilda och My tillsammans upp.

Även denna gång var det lika trevligt på Anneros islandshästar hos Nina och Thomas, världens bästa värdpar!!!

Fina gården och det fina sällskapet var åter på plats, alltid lika skoj, OCH SÅ MATEN!! Denna matmor till värdinna!! Gott!! Har fått så många nya bekantskaper genom denna utbildning så jag hoppas innerligt jag kan komma upp igen på andra kurser. Men, men det är en resa som heter duga.... 60 mil enkel resa, så det var skönt att vi var två som kunde turas om....

Magni fortsätter tydligen sin stolleresa med bockningar och allmänt tråkig i attidyden!!!

Nu drar vi iväg nästa helg på en tävlingskurs , kan ju va roligt om han går att leda utan att ställa sig på bakbenen jämt och ständigt!!! Grrrrr! Va arg jag är!!

Hingstar!!???

Nejdå, jag skall nog få bukt med honom, men det här är test på hög nivå.

Men i vilket fall som helst han testar ju bååde från marken och från ryggen, så ett par präkiga rodeohopp och  bocknigar avverkades igen, återigen lösa tyglar, (ingick i programmet), samt halvlättsits, ja, ni vet, typ inte så himla mycket kontakt!!!

Nej, men då passar vi väl på att rocka loss. IGEN!!!!

Ena stigbygeln ut.. Ohhhh! Andra stigbygeln ut... Nej, min  rygg tänker jag!!!!


Puhhhh!!Jag återfick balansen och satt kvar...

Så nu börjar kriget, Magni!!!!

De här ska bort!!! Bara fasoner!!! Fy på sig!!


I vilket fall så har jag i samråd med instruktören bestämt att en annan häst skall med till examinationen  (ser ju lätt detta som ett misslyckande) men det är trots allt bättre jag tränar Magni på annat sätt nu när detta kommit.

Vem,,,, vet jag däremot inte än.Ska kolla av i veckan.

Inta så bra att rida prov för en  influgen domare från Island där man känner, Japp då får man hoppas man sitter kvar idag då.... Lite svårt att rida ett helt prickfritt dressyrprogram då?! Minen ser lite rolig ut?!


Här jobbar vi i allafall i markarbete jag och Magni...


  


O visst ridnngen gick ju stundtals riktigt bra... Fick faktiskt beröm utav Sara, han bar sig mycket bättre och var betydligt mjukare i mun...  Kul! Med tanke på att jag har ju inte jobbat så hårt som jag önskat jag kunnat...


 


Ja, som sakt tack alla inblandade för att helgen blev så lyckad. Teoriprov med 68 frågor skrevs på Söndagen, får väl se hur jag ligger till om ett par dagar när Sara rättat dom.... Spännande att sitta på skolbänken igen. 

Och My fick ju som ni förstår en he del uppmärksamhet... Jo även Hilda må ni tro!

Här leker My med katternas leksaker...


  


Längtar redan till nästa tillfälle, skall bara försöka hitta en häst först, känns som alla försvunnit från Madkullen, jo har ju fått dra ner en hel del ,tyvärr denna vinter.

Nu har även Birningur efter många år på Madkullen lämnat oss. Vi tackar han för en fin tid och önskar han och Agneta lycka till med allt i framtiden.


    


Och träningen går framåt med hästarna, även om det under förståliga skäl vart lite avbrott hit och dit. Björk som är under inridning har börjat markarbetas en del med gott resultat.

Wilma testas för fullt....

Mycket motor, trevlig och väldigt känslig och lyhörd, mycket min typ av häst, bara det inte blir till spändhet...

Vi jobbar vidare....


   


   


Härliga snöridturer!!!

Kram /MadkullaPaula 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards