madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

We are back!!

Av paula Johnsson - 14 februari 2010 17:21

Ja, det känns ju som jag legat i dvala i 30 år, men nu har jag kommit tillbaka!!!

Nu är det full fart på Madkullen igen. Skönt!!!

Hästarna bara står och väntar på sin träning, det börjar bokas på här, ridskolan startar nästnästa vecka, och det känns som jag kommit hem!

Äntligen! Jag har b.la min goda vän Marie och Pia , Henrik! och framför allt mina kunder, kollegor m.f.l att tacka för hjälpen....

Att jag har kommit upp ur diket!!

Nu är jag här igen!!

Och Magni!!! Min fina fina Magni!

Som faktiskt behöver arbeta, tränas, tänka....

Och med en mamma som ligger, e det inte lätt, men nu Jäklar Mangan! Nu är det vår tid!

Har börjat en uppföljande tränings/tävlingskurs i Lollos regi, i Lindome . Såååå bra!

Första start var i Lördags, o gud så givande. Tävling om allt går enligt planerna sävebanan 23e eller 24e april.


  


  


Asså, även om Magni är lång och inte direkt focuserad här, sicken skritt han har, den fick jag mycket beröm för och ni vet väl, skritt= tölt,,,,, samma fotförflyttning osv. osv. Allt hänger samman, underskatta aldrig skritten!!!


Här jobbar vi focuserat på volten.


   

Magni var jätteduktig! Fick dessutom leda killen säkert 3 kilometer fram och tillbaka, för backen var glashal och bil/transport /häst =tung...

Och han skötte sig såååå bra.


Alla tester och allt, totalt ett minne blott! We are back in track!!!! Så att säga.


I dag Söndag  var det en liten tur på Madkullen.

Elvi var med på sin Kjartan.

Så ljuvligt det var att börja jobba igen, och silket vinterlandskap, man bara njöt!!

Helt underbart vackert.

Fortfarande ett frågetecken varför folk inte rider mer   tur  på vintern....


Här rullar sig Kjartan på rasten.


  


Gott med varm choklad , macka och kaffe och en liten bensträckare!

Eller vad säger du Kenneth?

Hoppas inte träningsvärken tar över och glöm inte att strecha!

Ska jag säga som legat i dålig rygg i nästa tre veckor!

Till och med kiropraktorn sa....

Jo, detta är många många många år utan ordentlig streching!!!

Vad kommer det sig at vi ryttare är så dåliga på det?!  Inom all annan sport skall det strechas utav bara_______ den!


  


Och i dag är det ju alla hjärtans dag!!!

Glad allla hjärtans dag på er alla!!!


  


Snögubbar!!!!


  


Ha nu en underbar afton gott folk!!/MadkullaPaula


P.s klarar nog inte rent känslomässsigt av att sälja lilla Truma, så hon blir kvar som det ser ut i dag, och med det också ett föl till sommaren!!! Jippi!!! D.s



Världens bästa hingst! Magni från Gnubbarp!! Puss Puss!


    



Godafton!


  



 
 
Ingen bild

Marie

14 februari 2010 18:11

Vad mysigt ni har det på Madkulla! Jag håller med om att folk borde passa på att rida nu när det är en så fantastisk vinter. Man vet aldrig när den kommer igen. Perfekt vinterväder att rida i, ingen klampsnö bara mjuk fluffig snö och SÅ VACKERT! Ut och rid gott folk passa på!!!!

 
Ingen bild

Eva

15 februari 2010 10:47

Härligt att se dig/höra dig så glad igen!
Allt brukar lösa sig till slut, på det ena eller det andra sättet.
Kram till dig och alla dina nära samt alla djur. Särskilt Björk då (om attityden tillåter....) ;)
Eva

 
cecilia

cecilia

15 februari 2010 13:28

va kul :D

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin J

15 februari 2010 15:37

Underbart att höra att du är på G igen!!! Magni är ju bara så snygg. Skönt också att höra att Thruma blir kvar. Nu börjar ridskolan nästa vecka - åh vad jag längtar! Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards