madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Mysigt!

Av paula Johnsson - 12 februari 2010 11:50

My tycker Hilda har himla goa tassar, dom värmer gott i kylan,  för idag var de rått ute att träna hästar, men, men det är bara att pälsa på sig.

Lite osmidigt att komma upp på hästen, men allt för att inte frysa.


  

Liten och stor!


 


Magni trivs i sitt lilla hus...


    

Han brukar ligga där och mysa....

O här har vi vacker dam.... med mycket attityd...

Men är jag inte vacker Mamma Eva?!


  


Kjartan Stigandi och vIndur har lekt klart för idag... tänk sickan skillnad det är på valack och sto hagen?  Valackerna bara leker medans stona väntar på bättre tider?!! Har separerat dem från varandra nu, en del brunstar, en del jagar bort en annan från maten osv. det är viktigt att alla får sin beskärda del, speciellt som det är så kallt. 21 minus hade vi här i går morse. I dag var det mildare 17 "bara"


  


Ha en bra Fredag gott folk/MadkullaPaula 

 
 
Ingen bild

Louise

12 februari 2010 15:12

Bor kjartan kvar?! eller står han kvar ett tag och ska flytta sen??

 
Ingen bild

MadkullaPaula

12 februari 2010 15:44

Kjartan är kvar här, får se hur länge det blir innan han flyttar, Kram

 
Cia

Cia

12 februari 2010 16:54

Håller på att försöka läsa ikapp de du har skrivit och jag blir bara ledsen och frustrerad över de jag läser.. Du får inte ge upp paula! jag vet inte hur mitt liv skulle se ut utan dej och madkullen då det stället är som ett andra hem. så många minnen jag har därifrån.. om du nånsin behöver hjälp så tveka inte att höra av dej, jag tänker stötta dej hela vägen!

sköt om dej och glöm inte att du betyder så himla mycket

Kram !

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

12 februari 2010 18:48

Jo vacker som en dag, och hmm.... med ännu mer attityd....Tur att det är du som tränar henne;)
Eva

 
Lisette

Lisette

13 februari 2010 13:47

Paula , du är den mest underbaraste människan på denna jord! Det är så orättvist att folk bara trampar på en sådär! Stå på dig, och vi är många som finns här för dig!

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

13 februari 2010 17:02

Keep up to good work!! :)
Ser inga bilder på Hrappur. Han är väl kvar?
(Å dit släp står kvar, såg det i H-åker, hoppas den bara ska på service, å inte att den kapcesat;) Hrekkur, har lyckats skära upp sig på skenbenet, antagligen av en brodd. Gått i tre veckor, o det ville inte läcka, så distriktet var ute igår å han står med kompress och går på pencilin, lillRäkan;) Jag har fått plats på Johannkursen hos Lisbeth Z i slutet av mars. Är du oxå med? Ha en kanonvecka bland dina fina djur!

 
Ingen bild

MadkullaPaula

14 februari 2010 08:49

Tack Lisbeth, va go du e!!!
Jodå jenny, det är klart Hrappur är här, det är lugnt ang. släpet, stod där tack vare att vi inte kom upp för Raudhetta backen. Va otäckt med Hrekkur men de brukar ha bra läkkött så det får vi hoppas gäller även denna gång. Jag är också med hos Lisbeth,alltid lika givande! Ska bli kul o se Hrekkur in action! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards