madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Midsommar och tillbaka till verkligheten.

Av paula Johnsson - 21 juni 2009 08:28

Ja, jag var ju som sakt på lite husmors/dotter-semester hos Mamma lilla i Varberg.

Var jättetrevligt, vi som bara är två små flickor hemma i familjen, natalie och Lisette är ju så stora så de kommer ju och går en del, men jag och Josefine, vi får ta vara på varann i bland.



Va jätttetrevligt, vi var på resturang och ja, bara va! Visst e det härligt i bland, fast ja, jag får väl erkänna, att det tar ju inte så lång stund förrän det börjar krypa i mig, så jag får ju anstränga mig, är ju liksom van vid 100 knyck!



Ett nytt litet troll inhandlades i Ullared också, som har fått flytta upp i trollskogen vid Madkullen, där sitter han och vinkar på oss nu när vi rider förbi.



Och lillafröken, Silfra mår bara bra.



Ja, och under min husmorssemester har även hästarna haft ett par dagar.

Alla gör vi ju olika, en del ställer av sina hästar långa perioder, jag tyccker det är bra med många korta.

Sen självklart om man ser ju på någon att nu behöver den vila, så är det bra att ha många hästar och verkligen lyssna till dem. jag är med mina hästar så mycket så jag tror mig kunna veta vad dom säger...

detta har ju Josefine snappat upp att jag sakt nångång, så hon brukar springa runt, -va sa han nu? Och ja, jag tror jag kan förmedla det, iallafall i stora drag.


Här har vi Birger i det höga gräset.




Greta lilla försvann....

Nåt har ju hänt med Bulten, vet inte om han fått en rival?! Förr gick ju han med lös? Nu går Greta med lös och Bulten stannar på gården?!

Det KAN också vara så att hästarna är så utspridda nu så han vet inte med vilken grupp han skall va? Vi tror på det va? han återkommer nog till sitt rätta jag, under ridlägrerna.



Rjòmi...



Och Hilda har fullt sjå att bekanta sig med snöflingan...



Och ja, midsommar har ju varit, nu vänder det säger en del... Icke då! det är nu sommaren börjar tycker jag.



I går var det som sakt rakt in i verkligheten i gen...

Då hade vi ett glatt gäng här som ville prova på islandshästridning.

Här är vi på hemväg efter en trevlig tur i solsken.



Johanna var med och hjälpte till också.



Man skulle ju haft sån där fotoshop, så man kunde radera bort alla dumma bilar och höbalar och allt va här står på gården...





Herren på Birningur tyckte nog han var lite hungrig? Ville typ äta hela tiden! Birger då!



Alla var jätteduktiga och jag hoppas ni trivdes här hos oss och jag önskar er så varmt välkomna tillbaka!

Nu bär det snart ut på tur i gen och Ja, solen skiner idag med!

Kramar/MadkullaPaula


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards