madkullensislandshastar

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av paula Johnsson - 26 juni 2009 09:33

Ja, det är sannerligen inte alltid guld och gröna skogar tillsammans med djuren!

Ni vet djurvärlden är rätt grov och hemsk i många sammanhang, det är ju lite katten på råttan och råttan på.... ja ni vet.

Nu föll det sig så att den söta lilla kycklingen som vi räddat livet på en gång jag och Henrik, ut i ösregn och hämtat burar och undanhållit oss från en anfallande mamma, ni vet hönsmammor, dom e inte och leka med!

Och in i bur och Puuuh! Räddade, JO, nu står jag i telefon en vacker dag, klarat livet på den lilla i FLERA DAR...

Och helt plötsligt ser jag den lilla... (det går på ett ögonbick)

Snörper sig ut genom hålen på buren... Och Vips kommer RUT!!!

Och Hej och Hopp, det var den lilla!

USH! Va arg jag blev... men ni vet i det läget, hur snabbt jag än hade kastat luren i örat på kunden... hade jag aldrig kunnat rädda den.

Ja, FY Livet är tufft på en gård i bland.


Ja, som om det inte skulle var nog!!!:....

I förregår vaknar jag upp, ut till djuren det första jag gör...


Va e den vita ankan???!!! Ni vet hon har ju ruvat nu i flera dagar, så det skulle ju snart va dags!!!

Letar och letar, helt väck!!!

Till slut hittar jag henne... Sargad!!!

Usch och fy! Förmodligen en måd eller iller tänker jag. Kunde ju inget göra....men ni förstår, historien fortsätter....

Vi lägger oss sent jag och Henrik Onsdag kväll, sitter och pratar...

Går och lägger oss, Preeecis nästan somnat....

Sätter mig upp som en FURA! HÖR något från ankgårn....


Jag ut i Pyamas, Henrik i kallingar...Va e detta!!!!

Två vettskrämda ankor uppe i ett hörn!! Va händer??!!


Dååååå!! Ser vi han!!! En görstor GRÄVLING!!!!

Fy va äcklig han ser ut!!

Machohenke i kallingar.. in och hämtar yxa.. Nu JÄKLAR!!!

Ni förstår ju tänk om någon sett oss!!!!

Halvaett på natten halvnakna yxmördare!!! 

Jagar loss på äckelpecklet, in i ankhuset.. Tror ni inte han tatt en höna med!!!! + alla ägg!!!..... Adrenalinet pumpar, Henrik lyfter.....


Äckel peckel smiter ut rätt mellan bena på Henrik!!!


Där står vi..... Usch för djurvärlden ibland!!

Ja, han kom inte tillbaks i natt iallafall, hoppas han blev vettskrämd utav bara synen av ett par  människor ut i nattsarken med yxor i hampan bara!!!

Så nu har vi i allafall bara herr och fru Anka kvar och ingen vit.. Snyft!



Jag är dock glad att vi räddade livet på dem!!!


Ja... nu har det vart ett par dagar med sol och bad med ungarna.

Och JORDGUBBAR! I stora lass.

Denna korg hade vi med till stranden i går! Mmmm!



Och hästarna mår bara bra!

En del av dem är även de ute i pyamas. Gott och rulla sig tycker Blesi!



Och som ni ser är Bulten på plats igen, allt är frid och fröjd...


Nu stundar en helg med MYCKET Arbete!

Turer, läger, middagar m.m

Trevligt tycker jag!

Välkomna alla med bokningar i det fina vädret!

Kram Madkullapaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards