madkullensislandshastar

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av paula Johnsson - 3 juni 2009 14:17

  I måndagskväll bar det av på utflykt till ringsjön, fina dagar vi haft! Här har vi glada barn åkandes på fyrhjulingsvagnen på väg till våran sjö...En typ utan tänder?!.. Eller ja, alla på svaj?!



Josefine...



Och Henrik påstår att så här ser våra dagar på stränderna ut...?

Ätandes revben och mobilen i högsta hugg, ja, ja, man får väl vara anträffbar eller?!



Filip och Ludvig.




I igår var vi fram och tillbaka till Lund, sjöbo, typ världens ände, trodde  aldrig vi skulle komma hem igen. Hjälp vilken resa!

Var nere hos dem vi hämtade Bacon, Korven och Milton, idag var det dags för byte och nykomling. Lämnade korven och hämtade vår nya familjemedlem Stina!! Här har vi henne tillsammans med sina syskon.



E hon inte söt så säg?!



Ja, hon är verkligen go, hon skall bo inne nu några veckor sen får vi se om hon kan va lös eller om hon skall bo med Milton och Bacon eller hur det blir.


I går efter hemkomst var det privatlektion för Tisdags gruppen nr 2 som förlängt sin ridtermin med två extra lektioner.

Jättetrevligt och de bjöd mig på mat efteråt och jag fick en jättefin blomma. Tack snälla!!




Idag lockan 08.00 stod också fru inspektör på gården, jo sörni det e så här inom denna branch att man skall granskas både kors och tvärs.

Det har varit så under alla mina 7 år som jag bedrivit verksamhet att det skall undersökas både hitan och ditan, och fastän man redan uppfyller alla krav så skall det ständigt kollas...


Och det värsta utav allt, som faktiskt skall jag säga gör att man kanske inte orkar i så många år till, det är folk som ringer in och lämnar klagomål...

Förr när det var kommunen som hade hand om det så fick man dessutom betala en avgift på 800 kr varje gång någon ringde in.

Det har varit många turer må ni tro, kanske inte sakt nåt, men nu är jag mäkta trött på detta!!

Det har varit typ, -ja, där sprang djur kors och tvärs och ingen hade någonstans att ta vägen.

För det första har jag hus med värmelampa till smådjuren och alla har varsitt hus, tilloch med namnade!!


Men jag fattar inte?! Varför inte fråga mig???!!!

Det måste ju vara någon som har megaont av en?! Och varför alltid vara anonym??!! jag hade ju kunnit ringa upp annars och vi hade kunnat gå igenom det man undrade över, antingen genom en blick i papprerna, eller kommit och titat på vissa saker?!

Alltså detta är långt i från ett yrke man skaffar sig för att tjäna pengar!!

Det är slitsamt och fattigt kan jag säga!!

Men... det är ett yrke jag trivs med... Är glad att kunna glädja människor. Jag vet att mina  djur mår bra och jag gör alllt som står i min makt för att alla skall trivas, både djur och människor.

Jag tycker man är med som en bedrivande del till att få barn och ungdomar att få upp ögonen för ett intresse/sport, istället för att "hänga" Och kanske  till och med förebygga brott och kriminalitet i och med att man  får upp barns och ungdomars intresse.

Bidrar till en gemenskap håller öppen natur och framför allt ger mina djur en dräglig tillvaro och förhppningsvis även määniskors!

ja, det är väl detta som gör att man orkar och visst jag orkar, men det gör en så ledsen och besviken när det finns folk som kanske går härifrån med glada skratt ocyh sen slänger sig på luren??!!!

Det räcker med ett telefonsamtal så måste länstryrelsen nu ut och kolla!!

Varför kan det inte ringas om de stackars djuren som står ensamma i stället, de som far riktigt illa??

Tänk va pengar detta kostar oss skattebetalare att det skall till en kontrollant osv. osv.?!

Det känns i bland som att nån inte unnar en att ha ett yrke man trivs med eller vad är grejen??!!


Nu var det någon som hade ringt för att kolla i fall  jag hade tillstånd??!!! Till att bedriva verksamhet??!!!


Jag har tillstånd både genom Länstyrelsen ,kommunen och  svenska islandshästförbundet.

Jag har gått igenom alla rajder, alla tänkbara utbildningar jag behöver, vilket inte är så lite genom åren, sen kämpat med  både  omorganisationer och  ombyggnader för att uppfylla alla krav , lagt ut massor av  pengar m.m m.m

Jag har F-skattsedel jag har alla mina kunder olycksfallsförsäkrade osv , Osv....

Alltså ....Varför!!!... Inte bara fråga mig??!!!!!

Man blir sååå trött!!!


ja, iallafall fröken kontrolant som för övrigt var väldigt trevlig var här och kollade upp och ner på allt, hästarna såg ut att må bra och alla andra med för den delen och tillstånd ja, de visste dom ju att jag hade...


Men som sakt när någon ringer måste det göras en kontroll...


Jag uppmanar nu alla mina kunder..... fråga mig gärna om det är något ni undrar!! Nog om detta!


Idag hade vi en jobbsexa här, alltså svensexa men de sju damerna hade bjudit ut den blivande brudgummen.

De jobbade på Salgrenska tillsammmans och brudgummen fick Thruma som vi så vacker hade gjort i ordning dagen till ära...





Mattias fick klä upp sig i passient kläder och inta sitsen till häst...



Turen var lyckad och jag önskar gruppen en trevlig fortsatt dag  och välkomna tillbaka!/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards