madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Sov sött!!!

Av paula Johnsson - 27 mars 2009 16:54

Idag tog vi beslutet av att låta Moa somna in, känns tragiskt men jag är säker på att hon har de bättre nu.

Hon måste ha fått en stroke eller någon förlamning och hon mådde inte bra nu det sista.

Vet ju att det inte går att ersätta djur och ingen kan ju ersätta "goaMoa" men i framtiden vill jag allt ha en liten minigris igen.

Har jobbat med Venus ett par dagar och framsteg görs, men vi pratar år!

I bland känner jag att man bara jobbar med problem och får aldrig klättra och det gör att man blir lite deppig, ända sedan Pjakkur och Humall försvann har jag varit lite oviss om vem jag skall träna som "min"

Jag tror framtiden lutar åt att jag vill köpa mig nåt nytt, en yngre som klättrar fram på utbildningstrappan  och självklart också  fortsätta med Hrekkur.

Men i bland med dessa äldre hästarana som dratt på sig en del problem, det går inte alltid att lösa och det blir otroligt mycket tid och pengar!

Ja, vi får väl se vad som händer.

P.s var tog det fina vårvädret vägen? D.s


Vi tackar Moa för goa 6 år tillsammans och hoppas du sover sött i grishimeln och att du inte längre lider!!/MadkullaPaula

     

 
 
cia

cia

27 mars 2009 22:04

det var det bästa beslutet paula. Djur ska inte behöva lida och hon kommer ju alltid finnas kvar i våra minnen och hjärtan :)

Kram Cecilia

http://ishestar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisette

29 mars 2009 12:37

Kommer sakna dig Moa , men vet att du har det bättre nu än att få lida. Kommer att minnas dig :)

 
Ingen bild

gubben

29 mars 2009 22:06

inte roligt men hon var så dålig.kommar att sakna henne!!!! men känner jag min fru så är det en ny liten gris på gården i sommar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards