madkullensislandshastar

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av paula Johnsson - 1 mars 2009 19:01

I dag när jag kom farandes ner, så mötes jag ju upp av alla tjejerna i stallet.

Hej, har allt vart lugnt här frågar jag?

De börjar fnissas och fnissas..... vad, vad har hänt undrar ju jag.

Jo, då visar det sig att min lilla venus som var över förväntan i går, inte alls så stirrig och så, har blivit utsläppt i padocken i går eftermiddag för att få lite luft, har börjat springa runt i full kariär, först stod hon lugnt, men så var det tydligen något som utlöste detta....

Hon vrålgalloperar runt runt, oj oj, tänker tjejen i stalet, det här blir inte bra...

Går in efter grimskaft,men i samma veva som hon kommer ut, tror ni inte hästen far över det höga trästaketet!!!

OCH SPRINGERNER TILL GRANNENS HÄSTAR!!!

Ja, kära nån, det här är ett lite udda beteènde av en islandshäst, men Venus är lite udda!!

Men, men, de fick tag i henne, men, nej, så lugnt hade det ju inte vart, lagning av staket, jaga häst, osv osv.

Ja, dessa hästar, kanske en blivande hopphäst?!

nej, faktum är att jag vet inte vad som utlöste detta betteénde, men nåt har det varit, sen har ju Venus snabbt blivit av med sitt föl, i väg på krs, ja, det blev kanske för mycket, hon ville nog hem till Madkullen igen.

jag tänkte ju nu att Uj, nu är det nog som en ännu värre kruttunna än igår, men visst hon var på tårna i början, men faktum är att det gick om än bättre än i går.

Venus behöver mycket mycket förtroeènde, tror hon kände sig ensam och förvirrad helt enkelt.



Hon är rolig att träna, man får va så precis med sina hjälper och inte minst med vikten, riktigt skoj att det gick så bra, och va mycket som hände under dessa två dagarna.



Ja, nu är man peppad att fortsätta och nu inför nästa vecka är det många som står på vänt, träning av en fem sex hästar/dag är det nu som gäller, "de e bara o bit i hop"!



Här följer veckan ordspråk, tyckte jag var lite gulligt för oss som håller på med hästar...

" För att visa att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa två tre gånger till, liksom för att motionera sig lite" (Nalle Puh)

Klok björn det.

Ha de/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards