madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Vilket underbart väder!!!

Av paula Johnsson - 19 mars 2009 21:47

Ja, bannemig!! Nu tror jag våren är på väg, måtte det hålla i sig och inte bli nåt sånt där konstigt aprilväder med snö och driv-is!! Nej, nu vill vi ha vår!!

Och många goa vårtecken har vi ju!!


Heller hur! Nu njuter man!

Aningen fel lagd teorivecka inomhus men, men det vet man ju aldrig...

Vi hoppas på fortsättning av det vackra vädret även till utomhusridning sen.

Vi har alltid två tranor som vårtecken, de håller till  här på Madkullen och kommer runt nu och häckar här varje år. jag har inte sett dem än, men min dotter lovordar att hon minsann sett dem. Hurra! Då är det vår....



Och hästarna, ja, det är ju på lite ledighet en del av dem denna vecka, då det är teori, men med Hrekkur bar det av ner till Veddige på kurs i Tisdags.

Alltid lika trevligt att komma till Lisbeths vackra gård, snacka häst och träffa känningar. Kul!

Japp, för Hrekkurs del blev det rakt ut i verkligheten...

Johànn kände lite på honom, och ja, här har vi han "in action"



Jo, han funderade ett tag....


Japp och Tjohej!!!



O lite attityd!!!



Jodå, han skötte sig fint!



Men i samråd med min gode vän och tränare Johánn, så bestämde vi oss   för att ifall  jag  nu skall få ut så mycket utav kursen som möjligt i helgen så tar vi en som är  mer inriden.

Hrekkur skall därmed åka till Uddevalla på lite start träning i början av April ...och arbetet började med att leta upp en ny häst hemma på Madkullen.

Vi funderade på A`si......




Eller Venus....




Och ja, Venus fick det bli, skall bli skoj att se hur hon utvecklar sig under ett par dagar, och va härligt med gott väder när det är kurs och jobb med hästarna!

Mer  bilder utlovas under resans gång.

Njut vårsolen och ha bästaste helgen!! /MadkullaPaula

 
 
Ingen bild

Hedda

19 mars 2009 23:08

Nämen, ska min lilla bubbe kanske få gå på kurs, så spännande!

 
Ingen bild

madkullapaula

20 mars 2009 06:16

Inte denna gången, får se nån annan/Hälsningar Paula

 
cia

cia

20 mars 2009 06:41

det är alltid lika kul att läsa din blogg Paula :) Hästarna gör stora framsteg :)
Kram

http://ishestar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

madkullaPaula

20 mars 2009 12:39

Tackar och bugar!!/Kram Paula

 
monica

monica

22 mars 2009 13:48

Hej Paula
Trevligt att träffas igen, det var ju ett tag sen.
Vi hörs
Monica

http://www.trollyckansgard.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards