madkullensislandshastar

Alla inlägg den 11 december 2008

Av paula Johnsson - 11 december 2008 12:00

Ja, med tanke på att jag numer uppdaterar två gånger /dag så....

nej, riktigt så bra är det nog inte än, men går väl åt rätt håll.

Nu skulle i allafall Greta och Sara få komma ut...

Greta full ispån och lite rufsig i håret, men nyfiken och glad över att komma ut.


Här undersöker vi hagen..

Dom får bo i den lilla hagen bredvid Moas sålänge med eget hus med halm, och bekanta sig med omgivningen, sen är det tänkt att Moa ska få vara med, vi skall bygga elstaket runt och öka på hagen.

Ja, ni förstår ju varför man inte kan ha ryggskott en hel vecka snart.

Men herregud, ni skulle sett: vi hade släppt in några hästar i korallen för lite höstgräs och när Sara fick syn på dessa ;skriade hon i högan sky, (åsnor kan skrika högt) och Moa och Greta kompade, och när hästarna fick syn på dessa varelser, (trodde de var vana)

Men dom fick spader!! Va preis som de undra, Men vad i hela friden har  hon  nu dratt hem???!!!!

Va kommer härnäst, en giraff eller..

Katla i lätt chocktillstånd.....

Och några till smått chokerade hästar....


Även Greta var chockad, ja, trodde ju nästan åsna och häst var släkt... eller?...

Ja, ja, chocken la sig...

och nu började de undra över den andra grannen....

Men det verkar som de tyckte de var mer släkt?! För sen återgick Moa till att smaska vindruvor och Sara och Greta till att smaska gräs, ja, kära nån vilken uppståndelse på Madkullen!  (Det var som barnen sa igår:

mamma kan inte detta kallas Madkullens djurpark i stället!)/hälsn.Paula

Av paula Johnsson - 11 december 2008 10:33

Ja, det är väl allt jag kan göra än så länge, gå ut och titta lite på hästarna i bland.

Fortfarande illa i ryggen, och nu börjar jag oroa mig rejält, i morgon ska lillkillen ha barnkalas och Söndag Måndag är det kurs. Hjälp!

Hinner inte ligga här!!

Ja, jag säger återigen tack min käre make, tänk att det finns så goa män, nej han e jag rädd om!

Han gör allt! Tatt över verksamheten barnen, maten hästarna, skoningar, städning fodring. ja, tur att jag inte har ryggskott varje vecka i allafall.

Men tack! Här e jag uppe och kikar till hästarna, va mysigt det har de i skogen, lite mörkt men torrt, lä, och finns ljusa gräsytor att hitta, och som sakt rinnande vatten, ja, i bland vill man va häst.

I dag fick även stona med föl komma in, lilla stassa behöver en flock, oj, va tyken hon e!

 Där har vi nåt att bita i !

O va glad Du`fa blev över att se fölen igen.


 O Bulten är ju självklart med! I höhögen!

 Här kommer venus occh lilla Stassa...


O ja, Greta har sovit gott i spånet, de skall strax få komma ut nu i sin lilla hage.. tack Mårten för att Greta fick flytta till oss, vi är jätteglada i henne.

/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards