madkullensislandshastar

Alla inlägg den 10 december 2008

Av paula Johnsson - 10 december 2008 19:26

Ja, ursäkta hörni att jag inte varit här på ett tag, men födelsedagar, ändringar, hämtningar och ryggskott har gjort sitt i stället.

I Lördags var det ju födelsedag, minstingen fyllde åtta!!

Här är vi mitt uppi "ja må han leva" därav minen måste de va?!

Det kan ju inte vara lätt att blåsa ut åtta ljus när man knappt har några tänder i mun, dom har ju tandfeèn tagit!!

Men det gick tillslut ändå.

Och på Söndagen var det en grupp här med Sandra, och ja, är man stamkunder kan hända att man i bland får sig en liten barbackatur upp till skogshagen, självklart leder ju Bulten den turen!

Och vet ni i dag var det dags för att hämta Greta!!!

Oh! så söt hon är, här bekanter sig Hilda med Sixten, gretas pappa, hemma hos Mårten...

 Och här har vi Greta med mor sin, Sara...


 Lastningen gick bra och ja, nog för att åsnor är lite envisa, och hör till protokollet varför jag inte vart vid datorn!

Jag har haft ryggskott!!

ja, kära nån, kan ni tänka er mig liggande i tre dygn, oj, vilken krupp jag haft, men kära nån, de, de och de skall ju göras, ja, tack säger jag till min underbara gubbe, som fixar allt medans jag är sjuk.

Det lustiga är att samma tid på dygnet för exakt ett år sedan  efter ridskoleterminens slut, åkte jag på samma sak, då KRÖP jag runt i huset.

Det blir nog lite så när jag slappnar av tror jag av nån andledning.

Ja, ja nåväl, nog om krämper, idag har jag fått lite medicin, och kan gå upprätt i allafall, men som sakt kändes lite  i ryggen att dra en envis åsna...

Nu är hon här i allafall, söt som socker,vår lilla trollunge!

Här har vi Josefine med mor Sara, och dotter Greta, Sara skall bo hos oss i ca 1,5 mån för att avvänjningen skall bli så fin som möjligt för lilla Greta.

Här delar mor och dotter en morot som Josefine bjudit på eller ja, jag tror Greta vill ha den själv....

Eller nja, hon är lika gullig som hon ser ut och delar med sig....

Här mamma....

Åter till överskriften, "hon är här men inte han", ja, det blev lite hastiga beslut i ,gällande hingsten, faktum är att jag under tiden av "Galsi nästan köp", också haft en del andra på gång, och nu har jag bestämt mig för att avvakta  denna hingst för att fortsätta leta, men ni vet hur det är, här på Madkullen kan allt hända! Kram Kram/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards