madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

Nu skall ni få höra...

Av paula Johnsson - 14 april 2014 07:11

Ja, ni vet ju redan att här händer grejer...

I Torsdags var jag i väg på ett kvällskval, mest för att se vart jag själv ligger nu inför de nya reglerna och när vi står i början av att nosa på de "Stora klasserna"

Innan har vi ju klättrat lite nerifrån och nu..ja, de går framåt i allafall..

Kvalet var jag jättenöjd med mina poäöng, allt satt som en smäck!

 

Sen var det ytterligare en kvaltävling på Lördagen, jag hade blivit lite efteranmäld och anmäld i det "dumma varvet"

Ja, det som inte är vårt bästa så att säga..både Lyisngur och jag är högerhänta..

men men, jag såg det som en bra träning och det sista nu så har det ju vart finaler i både höger och vänster och upp och ner och det har gått som smort...så jag tänkte det går nog fint.

Töltklassen blev bra...sänkte dock mina poäng från i Torsdags men hamna på andra plats..

   

Men i fyrgången med ökad tölt.. nje, det satt inte alls...worst poäng ever!

Galoppen blev fel typ femtio gånger, känns det ju som iallafall...traven satt inte!

Tölten gick han emot..ja, det var inte vår dag över huvud taget helt enkelt!

 

Jag kännde mig allt lite depp när jag åkte hem.. men det är liksom inte lätt där uppe i eliten.. man slås ner lite av alla fina hästar,men man gör så gott man kan och jag får inte glömma hans ålder och att vi inte tränat vrållänge, så jag försökte peppa mig själv och Henrik lika så..

Vi kommer igen!

 

Det stundar många tävlingar framöver..

Söndagen var dock fantastisk, Lysingur och jag hade gjort förtjänta av en ledig dag med bara lek och bus..

Kosan  drog neråt Varberg med bästa kompisarna och deras hästar!

       

Full galopp i vågorna, vadar i vatten, öad tölt i strandkanten..

Sicken islandskänsla!

Vilken dag vi hade!!

 


     

Tack bästaste, det behövde vi!


Och nu hörni..här händer ju mer..

jo, ni vet ju att en del hästar som lämnar återkommer...

Tada...

 

Tant Gloria is back!!

Min kära vän behövde annan häst i både ridskola och turridning och klart jag ertbjuder ett hem åt fröken igen...visst vi minskar ner.. men så fina föl Gloria ger tillexempel och det stundar ett ridläger till sommaren, där Gloria är mycket populär...så ja, nu är hon här igen!


Ha en bra dag..

Kram på er/MadkullaPaula

 


 
 
Ingen bild

Tina

14 april 2014 08:18

Sedär ja, en av "mina" hästar tillbaka;0)

paula Johnsson

14 april 2014 15:48

Jajemän Tina, bara att fortsätta komma hit,

 
Christina

Christina

14 april 2014 10:54

Skulle tävlingen gälla personlighet så skulle Lysingur vinna stort men han behöver ju lite tid bara han går ju sakta men säkert framåt i resultatlistan eller hur?
kram

http://cxnd

paula Johnsson

14 april 2014 15:47

Precis Christina...jodå..vi kommer igen, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards