madkullensislandshastar

Alla inlägg den 19 april 2014

Av paula Johnsson - 19 april 2014 08:19

I går var det tävling igen!


På backome islandshästar, jag hade aldrig vart där förut faktiskt.

Och oj, sicken gård!

Måste vara Sveriges i särklass finaste gård, allvarligt!?


Oj, oj...kan inte finnas nåt som saknas där inte...å, så islandsinspererat om man tittar på de nybyggda gårdarna på Island, så hade de otroligt många likheter, så mycket tankar som  är gemensamt med Islands hästtränartänk där, å så fint det var!


Jag är överhuvudtaget jättenöjd med gårdagen och om man jämför hur det var sist, så ja, då kan det nog bara bli bättre va?

Tölten satt inte dock....vi är nog inte riktigt i storklasserna än trots allt...mina poäng har dalat avsevärt med de nya reglerna så nja, jag känner mig lite skeptisk...

Rider på vanligt bett och inte ens boots alltid på tävling...känner att han behöver mer styrka och balans i sig själv än.

Ja, ja...tar ju ett tag för alla inblandade att lära sig det här nya systemet både ryttare och dommare....

Men...tada...vi kom på andra plats i fyrgången!!

Å så glad jag är!!

Uttagningen var i vårt braiga varv!

Men finalen var i vårt dåliga och nu satt de!!!

Igen!

Yes!!

         

De var ju då värsta Aprilvädret då..därav väldans massa olika outfits..tihi...men jag red två uttagningar och en final.

     


       

Vi är sååå glada!!

 

Kommer gärna till er vackra gård igen, tack för en fin dag Backome!!


Nu till det lite tråkiga...

Ja, det har ju hänt nån gång då och då...under mina snart 14 år då...att nån tycker till ang. mig, min verksamhet eller mina hästar..lätt och lyfta luren och bara tycka...ibland kan det kanske inte ens ha belägg utan kanske faktiskt handla om avundsjuka, att man inte tycker om mig som person eller vad vet jag.. men , men det har ju hänt kan jag säga...och nu hände det igen..


Woops, stod länstyrelsen på gården.

Jadu..det har kommit in en anmälan på att en av dina hästar inte mår så bra...nehe..??


Ja, jag som är en mycket öppen person visar gärna runt, gladeligen bjuder på kaffe och ger rundvandringar...så även  denna gång...

Vi har tatt och tittat på varenda häst,alla är vid god hälsa och i gott hull, friska och rena,  och vi har tittat på heeela gården, dokumentation, papper, utrustning...ja, rubbet...jag menar rubbet!!!

Och ja... kriterier i ALLA, samtliga punker har uppfyllts!!!

Här finns ingen som INTE mår bra...alla har det bra!

Och som sakt alla punkter för verksamhet och en aktoriserad gård, samt ett helehetstänk och god hälsa för mina djur har uppfyllts!

 

Så, vad jag vill säga med detta är...jag har full koll här..och eftersom jag är mycket öppen av mig, snälla fråga!?


Paula varför står den hästen själv?

Paula hur mycke mat ger du dina hästar?

Paula vad andvänder du för utrustning?

Hur tränar du?

Snälla fråga!?

Jag har alltid en orsak till allt, en plan med varje individ på gården och jag kan försäkra er att det finns en orsak till varför man gör på ett visst sätt..

Vi som tränar hästar tar väldigt ofta hänsyn till vad, hur och varför!!!

Vi har ett mål eller delmål!


Det tar mindre tid och är betydligt roligare att svara er på era funderingar än att visa runt länstyrelsen...

sen säger jag inte de...det är bra att de kommer...de kommer då och då och gör stickkonroller och har gjort under åren, DET är bra!

I bland ser de saker som en annan inte gör och kan ge råd och tips, de är kunniga och blir som sakt inte hemmma blinda och sen stöter de ju faktiskt på gårdar där djuren har det riktigt illa!!

Så DOM gör ett fantastiskt jobb!!

Men uppmaningen jag vill gå ut med är bara ...fråga mig gärna om ni undrar nåt!?

Nog om de..


I dag hörni...ser det ut att bli en härlig dag!

Vi skall strax ut på tur här i vårsolen och jag kan tänka mig att skogen sprudlar av vitsippor idag!

De blir vitsippetur tjejer!!

Välkomna!

Och glad påsk föresten/madkullaPaula

 

 




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards