madkullensislandshastar

Alla inlägg den 26 april 2014

Av paula Johnsson - 26 april 2014 19:31

Ni kan ju de nu...här är ju ständig rörelse...lite hästar kommer och går...verksamheten upphör... börjar igen...ja, med mera med mera... men det är som jag brukar säga...NÅN får ju stå för underhållningen här..ha, ha..


Ja, var skall jag börja...verksamheten som upphör då...

Nja, den rullar väl på här lite...två grupper ridskola blir det till hösten trots allt, Tjoho sa dom eleverna...(dom vet vad det innebär att ha en knasig ridskolefröken, tihi)

Ridläger är ju i sommar och ev. nåt nästa år..turridningen löper på..


Och sen då de här hästarna som är på in och utgång...ja, hingst eller inte...

ibland säger vi ju inte och ibland säger vi ju, jo men visst...

men är det inte lite så oss alla...att man velar lite?!


Vissa velar lite om man skall ha skinka eller ost på fruckost mackan , här velar vi om vi skall ha hingst eller inte...lite olika perpektiv men i det långa loppet, same same..och så länge alla får det bra i slutänden...Igen fara <3


Ja, men så men visst...Tada!

Så flyttade Rolex frà Olofsbergi till Madkullen!

Välkommen.


Bedömd till 7.98, jämn i sin bedömning med 8,5 för alla gångarterutom  skritten ,där  8.0.

Lynne  och vilja 8,5..

Nja, inte fy skam..kvalad till sm i år... men nej, dit skall inte vi..

Han skall vara här på prov en längre tid, sen får vi se..:-)


Asså rent färgmässigt ser vi ju att det står Paula på den här hästen? Eller?!

Ett blått öga och trefärgad.

 

Och ja, visst stannar han så kan det nog bli nåt föl efter denna granna killen också , det tror jag såsmåningom, allt är så nytt än...och herregud va power!!

Jösses! 

Säger jag bara.

             

Ja, så detta leder till att Hreimur ska gå med verksamheten lite grand till lämpliga ryttare och till uteturerna, Hreimur behöver få ytterligare glöd och glädje i kroppen och detta blir ett ypperligt tillfälle.

Så skynda och boka gott folk!

Och håll tummarna för att det går bra med Rolex och att vi kan bygga upp vårt förtroende för varann.

Han behöver tränas en del och vi skyndar långsamt..jodå, jag kan det..


Och idag var vi på tävling igen , jag och Lysingur..ingen förvånad va?!

Och titta? 

Vi börjar så sakteligen klätra uppåt igen...hurra!

Innan dalade vi ju kraftigt.. men nu börjar jag känna igen han ,pluss att dommarna har jobbat i hop sig lite mer kring den nya handledningen  tror  jag.


Vi knep första platsen i tölten och i uttagningen hade vi hela 5.27 i poäng, det var jag mycket nöjd med!

Och vi hamna på andra platsen i fyrgången, men lite blandade poäng, men alla gångarter satt och jag är mycket glad och nöjd med vår insats idag!

           

Och i mon, jo, då kommer en god vän hit från Island, James Faulkner som bland annat är brittisk mästare i tölt och skall hålla lektioner här.

Jag står för lunchen och ställer mig nog i gryterna redan i kväll....vädret skall ju bli toppen så det blir chilicorncorne utomhus,välkomna alla som bokat!

Ska bli såååå kul!

Och jag skall rida första lektionen på min nya stjärna...håll tummana att jag sitter kvar i dom däringa stegen, ha, ha...

Kram på er/MadkullaPaula

 



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards