madkullensislandshastar

Alla inlägg under juni 2013

Av paula Johnsson - 2 juni 2013 07:29

Ja, heeela dagen igår gick ju i tävlingens tecken!

Av bar det ner till Björketorp och deras fina bana och det var jag och mitt tappra lilla Madkullagäng, Kicki, Josefie och Ellinor.....och så hästarna klart!

Och My!

Mannen jobbade tyvärr, så bästaste Cia agerade både lite fotograf, hund och telefonvakt och lite av varje...tack snälla för all hjälp!


Gubben kom sen på eftermiddagen för att hinna se finaler..ja, för se... finaler där deltog vi förstår ni.


Kicki hade ju med sig sin Minning och har tränat en del... men känner att hon har mycket kvar och ställde därför bara upp i två lättare grenar... men jag tyckte det gick bra!

Visst ...damen fick lite mer enegi.. men va bra då!!...tölten blev ju ren,det är ju energi vi vill ha?!

Sen får vi ta dom andra bitarna allt efter som...


"De ska böjas i tid de som krokigt ska bli"..lyder ett gammalt hederligt islänskt ordspråk!

Josefine tog det också lite vackert i dag.. har ju inte haft Dufà så länge och det är mycket häst.. men hon har gjort såna framsteg på mina och Malins lektioner så det var så roligt att se!

Josefine vann deras gren och jag var stolt som en tupp...öh? ..höna!?


Ellinor har lagt ner hela sin själ i att träna Stickan och ska dessutom börja på islandshästgymnasiet till hösten beläget på Stenholmen så jag var sååå glad för hennes framgångar också...


Och hör och häpna,jag kom till A-final i båda mina grenar!!

Och fick jättefina domarkommentarer och belönades med dunderpoäng som 5.8 för tölt och 6-or för skritten!

Jag var sååå glad!

Utagningarna gick toppen!

Det var ju dock vrålvarmt hela dagen så det var tufft för hästarna i går.. men visst hade vi tur med vädret och jättefint arrengerad tävling.. det var två lokalklubbar, vår-Jòr och Borås-Fàkur mot varann.


Ellinor hamna först i B-final men då två strök sig...plopp så hamna hon i A-final och tror ni inte hon slår mig i tölt grenen?!

Va?

Nu får jag sluta träna eleverna här..  


Nej, då jätteglad är jag för hennes skull!!


Och visst vann väl hela vår klubb!

Jajemän och vinnarlåten ljöd ut över hela Marks kommun.."Vi från Jòr,vi är bäst,Vi är bäst på Islandshäst!

Japp!


Kul dag var det och jag knep andra platsen BÅDE i töltgrenen och fyrgången.. så jag känner på det lilla vi tränat har traven förbättrats avsevärt och formen, även om han fortfarande kan va hög i bland.. men balansen har blivit SÅ mycket bättre, så nu är jag sjukt taggad till att träna mer!


Och nu har jag ju lite tiden när jag äntligen bestämt mig för vem jag skall satsa på!


Nej, nu blir det till att förbereda dagens turer!

Hej hopp...titta gärna på vår filmsnutt.. av förklariga skäl är det mest bilder på mig och Ellinor då de andra var med lite mindre,

Ha en bra en/MadkullaPaula


 




Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards