madkullensislandshastar

Alla inlägg under juni 2013

Av paula Johnsson - 17 juni 2013 16:27

...verka egocetrisk, men nej då, det är jag inte, bara har lite kul. 

Jag och Pärlan har lite midsommarkänslor ..och gubben min.

Kram på er/MadkullaPaula


 


Av paula Johnsson - 17 juni 2013 12:40

Ja, är inte alla turer de?

Jodå, här står vi för showen må ni tro!?

de börjar med att i informationen deklarerar jag så glatt för tre olika gäng som samlats för en dag på hästryggen att islandshästar minsann sparar på krutet för små löjliga saker att gå förbi och bli rädda för!

Japp, sakt och gjort, off we go!

Fröken Paula gillar ju blommor och att plantera och göra fint och dagen till ära hade en ny bänk och kruka satts ut längs med vägen...

Öh? Lysingur får fullkomligen flipp...såock katla...och Stigandi...Ja, ni förstår eller?!

Slutar med att många ryttare i gänget får leda sina hästar förbi detta hemska och redan här...börjar man kanske undra?

Eller?

Nejdå...skämt åtsido.. men lite lustigt ändå.


Vi fortsätter och med oss på turen har vi Drottning som vart med på turer nu ett tag och vi har lagt ner mycket träning och tid... men en mycket speciell liten dam som kräver mycket tid och jag vet inte riktigt om jag har den tiden längre?

De slutar med iallfall för att göra en lång historia kort att jag får låna ut min vackra springare till en kund och själv ta hand om Drottning och bestämmer mig för att hon inte är redo för tur, vill ju att kunden skall få ut bästa möjliga, så jag lunkar hemåt med damen..

Men icke sa nicke...

Fastfrusen var vi här och för att inte göra en stor scen av det hela och då det så enkelt och fint gick att ta en liten omväg så tog hela gänget och skeva med lilla Drottning hem och som tur var var även Kicki med på turen och kunde sedan ta över och jag körde bilen upp med fikan..


Resterande av turen sen efter alla små incidenter flöt på fint!

             

Välkomna tillbaka alla!

Väl på stallbacken var det som om himlen öppna sig och ovädret var ett faktum med ösregn och åska...

Ja, tjejer vi hade i allafall tur med vädret!?

P.s lilla DRottning komer såsmåningom att bytas ut mot mera färdig verksamhetshäst.D.s

Kram/MadkullaPaula


Av paula Johnsson - 14 juni 2013 11:30

Asså, ni förstår vem som håller i showen hemma hos vårat heller?!

Kram /MadkullaPaula
 

Av paula Johnsson - 13 juni 2013 09:13

Jag själv ger en hel del privatlektioner nu och kul att så många vill lära sig!

Träningen med Drottning går framåt och hon har vart ute en del och allt flyter på.

Så här ligger vi inte på latsidan inte!


I går fick jag äntligen i hop det tidsmässigt att åka och träna för Suss med,äntligen!!

Har vart knappt med tid och svårt att få i hop allt och det är säkert fyra år sen jag tränade för Suss och då var det konternuerligt.

Suss tränar främst människan och var också en av huvudlärarana på kursen jag var i väg på nyligen "Ryttaren i focus"

Man är kanske inte... Hmmm... 25 längre ..eller?

Känns i kroppen i bland skall ni veta , högsesong innerbär ibland 7-8 timmar i sadeln och nu i elva år i år..

Jo, det är viktigt att vi har byggststenarna på plats, vi har bara en kropp och den får vi nog va nöjda med ..eller?

Den skall i vilket fall hålla så länge som möjligt.

Lysingur har ända sedan inridningen varit obalanserad, mycket häst så att säga, han har mycket och stor kropp att hålla ordning på.

Jag vill hjälpa han på bästa sett och Suss är en fantastisk tränare till att få häst och ryttare att sitta rätt utifrån sina egna förutsettningar (alla är stöpta i olika formar, märk väl!) och må bra,och se eventuella brsiter!

   

Tack Suss, du är amazing!


Väl på gården, var det väl änna dags för Frida (Oscars tjej ) att ta premiärturen?!

Jag höll, var så säkra, utan hjälm, inte bra, men jag höll, jag lovar och det var två myrsteg dena gång, sen tar vi riktiga lektionen längre fram, heller hur Frida?

 

Oscar tar vi nästa gång?!

 

Kram på er/MadkullaPaula



Av paula Johnsson - 11 juni 2013 20:07

Ååå, fick ett glädjande besked för ett tag sedan som jag härmed vill delge er.

Goa lilla (vår gamla)  vackra Thruma har fått sitt eget efterlängtade lilla stoföl!

Helt kolsvart och Pappa Magni upp i dagen!

Vi önskar Catarina med familj fortsatt god lycka med Thruma och lilltösen!

Kram/MadkullaPaula

 

Av paula Johnsson - 10 juni 2013 13:41

Ja, här får man passa på innan det sista är stängslat och klart...kanske nån bild till hemsidan?

Och om inte annat en mysig ridstund på ängen innan det var dags för årets betessläpp..

Kram på er/MadkullaPaula


 

Av paula Johnsson - 8 juni 2013 08:25

Ja, nu fick han sitt namn äntligen.

Fick ju lite tips om namnet och ja, vad passar väl bättre än väntan?!

För kära nån, va vi väntade på denna killen?!

Bidur från Madkullen!

Kort och gott,"Väntan" på svenska typ..

   

O dom växer och frodas och , visst blir Litlamin silverfärgad, kul! 

Men den ljusa färgen hon har är ju också vacker, men den fälls av nu och under kommer just de mörka..konstigt med färger faktiskt,hur de kan ändras!

   

Och Göran och Freya har fått sin rakning... längesen nu, men så fort värmen kom så var det dags, stallkatter skall väl egentligen inte vara långhåriga?

För vem hinner bosta tre ggr om dan?

Men nu, nu har dom de skönt och tovfritt och ser ju...Öh?

Typ inte kloka ut!?

 

Men men..

Och Bidur... han fick sitt namn dagen till ära då jag och maken firar bröllopsdag..

Visserligen en dag för tidigt, men i bland får man ju trixa lite för att få till det...så i dag är det bara vi två!

     

Ha en bra Lördag nu gott folk,de skall vi,Kram/MadkullaPaula

 

TTS

Av paula Johnsson - 5 juni 2013 14:43

TTS,Ja, turer, träning och skolavslutning så klart, :)

Hade en ljuvlig tur här i helgen med gäster från olika håll, dessvärre försvann bilderna från kameran så nu har ni många andledningar att återvända gott folk!

För visst var vi nöjda med vädret, turen och hästarna, 

varmt välkomna tillbaka!

Träningen rullar på här med..

I går fick lilla Drottning sig en genomkörare med och jo, det är ju lite jobb med damen, lite reserverad och behöver lite tid på sig, men trevlig i gångarterna och med lite mer träning så...

 

Jag och Lysingur körde lite kroppsträning då Malin var här, och sååå roligt pass och Malin är ju bara för bra!

Tack för en strålande insats!

   

Vi hade långväga gäster med, dagen till ära, blåbärspaj med gräfdde och kaffe serverades i kaffestugan och solen värmde gott där vi satt.

Kickis foderhäst Minnings ägare hade åkt hela vägen från Stockholm för att kika hur hon hade det och ja, hon kännde sig nog rätt nöjd när hon åkte hem igen.

     

Och så ja, ett helt år till har avverkats i skolan, Ludvig gick sista året i Björketorp och nästa år bär det upp i högstadiet även för han, oj, va fort det går och va vackert det alltid är i kyrkan!

 

Man blir ju alltid lite sentimental och traditionsbunden vid skolavslutningar tycker jag..

 

     


Sen var det självklart glass och jordgubbar.

 

Även Urban är med på ett hörn..

 

 

Ha nu en bra avslutningsdag och va rädda om er , barn, ungdomar och vuxna/MadkullaPaula

 

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards