madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Regnet det bara öste ner..

Av paula Johnsson - 23 maj 2013 08:19

Ja, jag tror inte jag torkat än..  

Jodå, men kära nån va det tog i !?

I Tisdags hade vi lite igen- ridning  med b.la några elever från ridskolan och en långtur osv...och oj, ja, de kaffet blev utspätt kan man säga?!

Fram till fikan var det uppehåll, men sen, ja sen tog det i från tårna!

Regn och åska...de blev en spännande tur... men humöret..ja, det är alltid på topp vetni!

 

Välkomna tillbaka!

Och fölisarna...de hänger inte läpp de heller inte!

Gäsp!

   

Litlamin har tydliga svarta ränder på hovarna som uppträtt mer nu, så då besannas ändå mer de jag misstänkte från början att ja, vi är nog silver trots allt, och jag tror silversvart...("allt ljust blir mörkt")

Och för att inte ta miste...kika runt nosen..där tappas nu fölpälsen och där blir det möööörkt... men, men tiden får fortfarande utvisa lite..på båda dessas färgföl, sååå spännande med färg!

Och lillkillen...ja, han till och med GÅR i pass!

Mycket pass där...precis som mor sin... men... vore väl konstigt annars med dessa benen?

 

Kul att dom är två..

 

Och snart får dom sällskap av herr Sokki, va kan det bli för färger tro?

Kram på er/MadkullaPaula

   



 
 
Christina

Christina

23 maj 2013 11:19

Hej och ett stort tack
Jag tror jag var blöt ända in på bh hahahaha men roligt var det och som sagt Paula du sviker mig aldrig när det gäller upplevelser. Ska inte göra för mycket reklam för min häst men intensivregn o åska vad gör väl det!!!!! /kramar

http://bndw

paula Johnsson

23 maj 2013 16:21

Heller hur?! ha, ha, jo, de var en minnesvärd tur...DEN också! Kram

 
Jenny

Jenny

23 maj 2013 18:48

Vilka sötnosar! Det är farligt att kika in på din blogg nu, man blir galet fölsugen ;)

http://videungens.wordpress.com

paula Johnsson

24 maj 2013 00:55

Heller hur, välkommen till vackra Sokki i sommar,
;-) Kram

 
Ingen bild

Vivi

29 maj 2013 18:40

De är verkligen söta ihop, fölen !

paula Johnsson

31 maj 2013 06:04

Ja, visst är dom.. kul att dom har varann, och stot är livligare än hingsten, så ingen risk att han är utan lekkamrat, Tihi, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards