madkullensislandshastar

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av paula Johnsson - 14 maj 2013 23:01

Tänka sig ändå?!

I kväll kom han!

En svart hingst, kanske blir han färgväxlare som mor sin, med vit stjärn och lite vitt vid näsan, mer har jag inte hunnit se än då han fortfarnde är våt och precis utkommen.

Övertygad att alla era tumm och tår hållningar för oss hjälpte, tänk va turer man gått igenom i tankarna med de här?!

Och under dagen i dag har jag vart riktigt orolig, då jag fick veta att han var rejält stor och ja, de är ju inte så konstigt. 7 veckor försent!!!

Hon hade det lite kämpigt Mamma Gloria och  tror sjutton de?

Men allt gick bra och Mor och son mår bra!

Välkomen till Madkullen, vi kallar dig "efterlängtad" än så länge, får se vad vi hittar på för motsvarighet på Islänska ;-)

         

       

Och ja, tänk om han tittat ut bara ett par timmar tidigare, då hade det blitt mittt i avslutningsuppvisningen på ridskolan  


Å va stolt jag var över mina elever idag, sån utveckling och resa ni gjort under årens gång, nu fortsätter lite privatlektioner och uteturer för deras del, så tack så innerligt för åren tillsammans med er och tack för fina blomman!

Glöm inte att bilderna ur axplocket går att förstora genom att klicka på den bild ni vill se,  

       

Nu kan vi sova gott gott folk, nu är han äntligen ute!

Kram på er/MadkullaPaula


Av paula Johnsson - 14 maj 2013 11:33

Ja, följetången fortsätter med lilla Gloria!

Och idag stod jag inte ut längre, stackars häst kan ju inte stå på bant när känslan säger nåt annat!


Nej, banne mig, kosta vad det kosta vill, vetrinären får komma igen!

Denna gången min bästaste!

Sån enorm kunskap! (Han kunde inte sist)

Jajemän!

Hon ÄR dräktig!!!!!!!

Och mjölken har redan börjat komma!

Jippie!!!!

Nu håller vi tummar och tår för att allt går bra!

Känslan är bra att ha och som sakt, nu får jag väl ändå klappa mig själv lite på axxeln trots allt, för kännde ett tag, Va?

Har erfarenheten inget med saken att göra längre, det som kännts så säkert?!

Men jo då, den är bra att plocka fram trots allt! 

Jaaaa,säger jag bara!


I helgen har jag ju vart på kurs, sååå givande!

Och vilken kunskap  denna mästare sitter inne med!

Eyjolfur Isolfsson, denne islänska legend!

Mycket matnyttigt blev de och mycket nyttig träning för unge herr Lysingur, kul!

Fick beröm för min kille hur otroligt lyhörd han var på mig!

Å va glad jag blev!

   

Djup koncentration!

 

Givande helg!

     

Denna veckan är det avslutning på ridskolan med så skall rusa och förbereda nu,

uppvisningar står för dörren,kul, kul!

Hej hopp/MadkullaPaula

P.s, glöm inte hålla tummarna!D.s

En stooooor bebis är det!



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards