madkullensislandshastar

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Johann Fridgeirsson

Av paula Johnsson - 21 maj 2013 09:17

Ja, som många känner till så har jag ju tränat för bästaste Johann ca 12 år nu och vart hemma hos han åtskilliga gånger både på semester och i arbetartagen.

Jag har lärt mig sååå mycket av Johann genom åren och är han evigt tacksam för all den ädla kunskap han förmedlat genom att inge mig i hans tankar och arbetssätt.


I år blir det av olika andledningar ingen kurs i Veddige, tråkigt nog, men i går hade vi äran av att ha Johann här i stället för en nätt liten skara.

Han är en mycket eftertraktad instruktör och jag var så glad av att kunna norpa han för ett par lektioner.

O inte bara de... frua Elsa var med på besök i Sverige,och kom med till Madkullen! Sicken ära.


Hela familjen Fridgeirsson står mig varmt om hjärtat så det var så kul att få bjuda på kaffe och hemlagad hallonpaj till delar av familjen i kaffestugan!

Vi känner varandra väl och Johann vet att han kan ryta i på  mig när jag legat på latsidan...

Hmmm, vilket jag tydligen gjort en HEL del!


Tur att Johann kommer och höjer rösten till mig lite grand!


(Kommer i håg för måååånga år sen, när Johann började känna mig rätt så väl, så han tyckte väl att han kunde börja ta i?!

Röstresurserna är det ju inget fel på..både hästar och människor stelnar till...hi, hi, föresten, bidraget från Island i mellon, det är Johanns kusin, de ni!?

Och visst var hans röst också  fantastisk!?


Ja, iallfall...då när han kunde börja ta i ordentligt, vi tränade galopp en dag...kort galopp..och jag satt la där och somna till lite... ni vet som man kan göra...DÅ skriker Johann!!!


SITT NER.... MAN SER JU HEEELA SKOGEN UNDER RUMPAN PÅ DIG!!!

Ja, du Johann...många minnen har jag och många saker minns jag!

Men sen utövar jag tydligen inte allt ordentligt...Attans också!


Nej, som sakt Lysingur har fått gå lite på sparlåga tror jag...vi har jobbat mycket i låg form och det är ju som vi discutera i går..jo, låg form i all ära! 

Men vi får inte glömma att hästarna ÄR individer! 

Så länge överlinjen är optimal i jobbet, så ÄR extriören olika på alla hästtyper,. en del behöver gå en lite aning högre..ja, ni vet..


Ja, han gick bra i går i allfall Lysingur!

Han är rolig Johann när han sitter upp.. Med ett brett leènde (tror han bara tycker de är lite kul med discussioner)...så länge hästen sen accepterar och DET gör han med Johann...konstigt........eller inte!

Tack för i går Johann och Elsa och varmt välkomna tillbaka!



 


.


 
 
Hulda

Hulda

23 maj 2013 21:04

Johann är verkligen skit bra, går också på hans kurser med min unghäst, och vi lär oss så mycket. Jag var på kurs utanför veddige föra veckan med min häst.

http://www.huldaeinarsdottir.com

paula Johnsson

24 maj 2013 00:55

Hej Hulda, va kul, jag har också gått i veddige i säkert 7 år, nu valde jag detta upplägget istället, och va kul att du hittat Johann med din unghäst, lycka till och vem vet, vi kanske ses? paula

 
Hulda

Hulda

25 maj 2013 22:22

Hej Paula
ja jag tror du har varit med någon gång i veddige när jag var där. Ja men precis man ska ju lägga upp det så det passar. Ja mycket roligt är det. Hoppas det går bra med alla hästarna.
Hulda

http://www.huldaeinarsdottir.com

paula Johnsson

26 maj 2013 16:25

Ja just de, du var väl där med Einar? Eller har jag fel? Allt går fint här, fin sida du hade! Kram

 
Ingen bild

Maj brit

31 augusti 2014 22:57

hej.
ner blir nästa kurs med Johann ?

paula Johnsson

6 september 2014 06:39

Hej, det har vi ingen inplanerad just nu, Mvh.Paula

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av paula Johnsson - 26 september 2014 07:44

Ja, som ni vet så startar ett nytt kapitel för mig och min familj nu...   Gården är såld och vi kommer att flytta. Min hemsida kommer att stängas ner nu 1 oktober och verksamheten upphör och jag vill härmed passa på att tacka mina underbara bar...

Av paula Johnsson - 6 september 2014 07:56

ja, helgen som var, hade vi goa instruktören james här igen. James är en grymt duktig instruktör, kan ta alla typer av människor på alla olika nivåer och mycket bra pedagogiskt.   Jag hoppas alla hade det bra som var här även om jag inte riktig...

Av paula Johnsson - 18 augusti 2014 15:11

Ja, mina vänner alla sagor har ett slut...så och på denna gård.. Så de också var skrivet i tidningen, "Sista Sommaren på Madkullen" Så blev också fallet...vi har efter långt, jobbigt och svårt övervägande bestämt oss för att sälja vår älskade går...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 08:48

Äntligen fick jag till en kurs för min gode vän och tränare Louise "lollo" Löfgren, jag har ju tränat för henne i en herrans massa år... men inte fått till nån kurs/lektion än med min nya lilla pålle...så nu äntligen...och vi har ju så mycket och pra...

Av paula Johnsson - 10 augusti 2014 07:32

Ja, och så kom den där Fredagen, fem molockna tjejer kommer upp här på morgonkvisten...liiite deppiga... Dom vill ju inte att det skall ta slut..   Vi fick muntra upp varannn så gott det gick.. och nu stod ju både träning,städning,lunch och u...

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards