madkullensislandshastar

Alla inlägg den 10 september 2010

Av paula Johnsson - 10 september 2010 14:58

Ja, en ridskolevecka har avverkats och jag har också haft en del privatlektioner för lite blandade elever, jättekul att folk vill fördjupa sig i islandshästen.

Och jag står fortfarande på benen, jag tror inte man kan sätta sig in i hur det varit om man inte varit där själv, det har varit en pina måste jag säga.

 Känns som en dröm varje dag jag kan ställa mig upp från sängen.

 Det är inte borta dock  och värst är det på mornar och kvällar, men det går inte och jämföra med hur det varit.

 Nästa vecka väntar både naprapat och sjukgymnastik.

Vill aldrig vara så här dålig igen!

Jag har börjat sätta i gång Magni, gått superbra. Jag älskar den hästen!!

Ställer upp direkt och bara utför.

 Han har fått nya fina skor och nu väntar en förväntansfull träningshöst.

  

Både ridning och longering och allt sitter, trots uppehåll med en sjuk matte och en betäckningssesong på hela sommaren....

Självklart bygger vi upp muskler och kondition succesivt och leker och busar däremellan, men lydnaden finns där även om han prövar ibland, man måste ju testa?!

Rullar det på och jag blir bättre och orkar så kanske kanske vi hinner med nån tävling i höst, vi får se.

 Hade vart kul!

  

Veckan har funkat kanonbra med alla grupperna på ridskolan, många nya och gamla elever och  alla verkade trivas. Kul!

Och än så länge är hagarna torra, Gött!

  


Nu stundar det mycket jobb i helgen så jag skall försöka vila ryggen i kväll så jag klarar det bra.

O Hilda jo, hon är ju hönsmamman på gården som vi vet, och  nu har det kläckts 7 nya små varelser och de är ju faktiskt Tuppesnuppe, ras virvelkockin som är far, så det kan bli spännande o se vad det blir av dem, men Hilda jo, hon går väl ner tio kilo som vanligt när hon skall valla runt på små varelser och passa på dem?!

  

Ha en bra Fredag/MadkullaPaula

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards