madkullensislandshastar

Alla inlägg den 5 september 2010

Av paula Johnsson - 5 september 2010 19:08

Japp sakta men säkert återkommer jag till verkligheten, idag var det en dag i utomhus tecken.

Trots sen kräftskiva hos grannarna var jag uppe med tuppen och pigg och glad, (jo man körde ju bil igår)

Vilken dag det vart, jättefint idag.

 Jag hade lite avboknigar på storturer idag så det blev helt plötsligt hur mycket tid som helst över.

Tjejerna var här och hjälpte mig med än de ena och än de andra, förberedelser inför terminstart.

Bra med lite hjälp, då jag känner att kroppen fortfarande begränsar mig så klart. Konditionen har gått ner och det kommer ta tid det här, men, men jag är på benen och känner riktigt hur höstenergin sprakar imig.

Kommer bli en kanonhöst det känner jag på mig!!

Idag fixade vi lite med vägen och padocken, eller hmmm, Henrik menar jag...

  


Jag passade på att sitta upp till häst, som jag inte gjort, sen ja, Jesus gick i shorts?!

Kollade av Prydi, en riktigt trevlig liten dam...

     

Vi började också lite lätt med Magni och jag hoppas i veckan kunna börja även med Sol .

Jo, ni förstår jag har många planer nu....

Är taggad inför höstterminen och det glädjer mig att ni skriver att ni längtar, skall bli så kul att ses igen, om än ridfröken kanske är i något sämre skick de första veckorna, sen är jag nog allt som vanligt  igen hoppas jag.

Nytt för höstterminen är ju att jag skall ha tre grupper varje dag, jättekul att ridskolan blivit så populär, och som sakt man får ut mycket mer utav sin ridning när man lärt sig lite mer, och det är en mycket bra kroppslig träning, men som med allt annat är det bra att kombinera in lite annat med.


Jag har ju alltid haft så mycket planer att jag skall börja där och där och där, men då blir det ett stressmoment i sig och stress sätter sig också som vi alla vet i rygg och nacke, så då är jag där, fast jag tänker på vilka hästar som skall tränas och vad som skall göras hemma,

NEJ; nu är det promenader på hemmaplan som gäller tillsammans med hundarna för att börja sakta men säkert stärka kropp och själ, så skall vi säkert få en alladeles underbar höst tillsammans, Kram/MadkullaPaula

  



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards