madkullensislandshastar

Alla inlägg under november 2010

Av paula Johnsson - 3 november 2010 06:36

Fy vad regn och rusk det är ute i dag, inte ens hundarna ville ut i morse, men men det är bar att bita ihop, hästarna behöver desto mer mat  i regn och ruskväder och många står på stall.

Igår va vi ute heeeela dagen och jobbade jag och Henrik och på eftermiddagen fick vi hjälp av Anna och Linnea, som hjälpte oss med saker som länge legat över en, men som aldrig hinns med, så som att flyttaskräphögar osv, vad kommer allt skräp från på en gård?!

Tack tjejer!

Jag och henrik har flyttat hästarna till skogshagen och de njuter i fulla drag, skydd, lite att plocka med, torra matplatser, porlande bäck att söka sig till, Mmmmm, de blir bra de!

 

Här har vi ju sällskap av alla trollen med...

    

Här kikar Hrappur fram som för övrigt flyttat till nytt stall, han var ju här på foder först men då för ett tag sen ägarinnan flyttat hem igen sen jobb på annan ort och velat ha han  mer , blev det mer som en ren innackordering och  det vill vi inte ha några.

Lycka till önskar vi Hrappur och hans ägare.

  

Orvar gör mig sällskap på skogspromenaden..

  

Stona och fölen mår bra och frodas, Skotta har börjat bli riktigt fin efter sin fölmage och snart är den ett minne blott.

   

Greta är med på ett hörn och trivs i upphalmad ligghall.

  

Fölen börjar bli riktigt stora , och Hersir tar sig några riktiga bockrundor i hagen, här har vi visst rullat oss i halmen.

  

Nej, gott folk, idag är det lite turer och sen skall man ju visst fylla år mitt upp i allt nu igen, tänk när man är yngre då vill man bli äldre och när man blir äldre vill man bli yngre, hur gick den ekvationen ihop?

Nej, då, jag känner mig rätt lagom.

Det hinns nog med lite tårta med familjen idag också kan jag tro,

Tjohopp/MadkullaPaula   

Av paula Johnsson - 1 november 2010 09:57

Nu var det dags för ett nytt litet läger för danskarna.

På fredagförmiddag anlände dem för en tretimmarstur med fika.

Lika glada som vanligt!

  



  


O tre små katter har det hunnit bli på fikaplatsen, de hör när vi klapprar igenom Hajom och hoppas på att få en bit smörgås.

  

O titta här vad som kom fram under hönemor på Lördag morgon?!

  

Små gula dunbollar, äkta silkeskycklingar. De ni! 

På Lördag var det långtur med grill och fika.

 

Grillmästarn

  

Gott med mat . 

  

  

Ett glatt gäng!

  

Och söndagstur fick ett litet oväntat slut.

Wilma hade tappat sin sko, det är ju rätt lerigt ute så det blir ju lite tappskor.

Men vi red hem igen och Henrik satte på den så tjäckt.

Men hon gick orent och ömmade ändå, så jag ville inte utsätta henne för någon belastning.

Louise ringdes in och kom med Thruma i flygande fläng och övertog turen.

Men jag och tre ryttare med mig gick hem till fots med våra hästar och därefter fick dom istället en liten privatlektion i padocken och var nöjda och glada med det.

  

  

Varmt välkomna igen mina goa danskar, det har vart jättekul att ha er här!

Kram/MadkullaPaula  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards