madkullensislandshastar

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av paula Johnsson - 28 januari 2010 12:47

Kära nån och herregud! I dag kunde jag för första gången på 15 dagar ta på mig kläderna själv!!! Kan det börja återgå?! Vågar ju knappt tro det men, tack alla som tipsat mig om kiropraktor, vart där tre ggr, skall en fjärde i morgon. har lovat mig själv att ta det lugnt nästa vecka också, men sen kör jag igång om jag inte stöter på nån åtevändsgränd. Ja, man kan verkligen bli lycklig för mindre!

Men asså, det är som när jag suttit och tittat på tv om kvällarna eller hmmm legat och undrat "undrar när jag kan röra mig så igen?!"

Henrik kom hem från jobbet i morse och vinkade glatt, överlycklig över att se mig ute, grejendes med djuren, jo, det var inte utan att man själv insöp varje liten sekund.

Har t.o.m tagit en liten promenad här nu få förmidddagen.

Ja, det är ju så man skulle vilja pussa på den där kiropraktorn...nej, Henrik inte på riktigt!

Tror det var när vi började med strechingen som det vände, vi har ju haft massage, laser, hujedamig, knäckande och böjande, tabletter, sängläge... ja, allt.

Men jag tror jag har gått med detta megalänge och till slut bara musklerna krampade och det har blivit kraftigt inflamerat.

Ja, ja, jag bara hoppas på att det vänder nu. Och jag skall ju rida kurs i mon... OM jag kommer upp på hästen?! Det får bli en lugn kurs med skritt tror jag.


Ja, igår var ängskolan här för den årliga friluftsdagen... och kunde man ha bättre vinteraktivitetsväder?! Heja riktig vinter!!

Sandra och Henrik var goa nog och hjälpa mig, jag försökte ha hand om markservicen med poängpromenad och underhållning i myrsteg...


    


      


   


En äkta "snögubbe" 


  


Alltihopa löpte på bra och alla var nöjda och glada. Första turen fick Gjafar  lite fnatt och sprang hem med en flicka på i full galopp.

Flickan var jätteduktig dock och satt kvar, men blev ju självklart rädd, men innan hon lämnade gården vågade hon både skritta och tölta med Blesi. Bra jobbat!!

Hästarna är pigga och glada i det här vädret, och de är ju djur med egen vilja och fullt levande. Även lilla Gjafar som är en av gårdens klippor.

Här har vi tur nummero två. 


Oj, va de snöar nu....


           


   


Efter korvgrillning ,rättande av poängpromenad och lite värme från stugan begav sig gruppen på 22 pers hem. tack för i år och välkomna tillbaka!

Alltid lika roligt att ha er här!


Bulten är lite arg att hästarna envisas med att gå iväg hela tiden och ropade länge och väl efter dem, han kom väl i håg halvdagsturen i djupsnö för några år sedan och bestämde sig för att stanna hemma. Men när Bulten är arg så tar han ju sats...laddar.... och järnet in i stocken!!! Med huvet före! Därför har Bultplutten en liten röd prick i pannan.....


  


Ja, ja, det är tvättat och omlagt nu. Lär han sig tror ni? .... Nej, det tror inte jag.


O hästarna trivs som sakt i snön.....

Björk.


  


Katla. 


  


Wilma.Va kom alla fuxar ifrån?! Samling eller?


  


Mera snögubbar...


  


  


Ja, snö i alla ära, men visst längtar man lite till fågelsång och värme me, men oftast går det fortare än man anar.

Idag är ju en helt fantastisk fin dag.

Jag kommer väl snart explodera av energi, det här är ju inte likt mig, typ en promenad , Jaha, nu får det va bra! Nej, nu vill jag bli helt frisk och återställd!

Kram/MadkullaPaula


  

Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards