madkullensislandshastar

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av paula Johnsson - 13 juli 2009 08:38

Gänget som var här mellan Lördag-Söndag gjorde sig klar för hemgång i går. Tyvärr fick jag ingen ridbild på tjejerna men dock lite tjejsnacksbilder.

Det var en möhippa som firades för en tjej med div. aktiviteter



Här gör sig Sofia redo för hemfärd.




Hoppas att ni trivts hos oss tjejer och välkomna tillbaka.

och glöm nu inte bröllopsvalsen "bruden"



Kattungarna lever loppan och har fått komma ut nu och tycker livet är en fest!


Asså på tal om att leva loppan.... nu kan man ju fråga sig ....vad har jag gjort?!

IGEN!!! Nu pratar jag om våra nya vänner... Gunbritt, Elsa och Sonya!

Getterna! Jag och henrik höll på hela eftermiddagen i går och försökte stängsla in dem... Jo, han hjälpte mig, men måttligt road kan jag ju meddela.

De gick ut, de gick ut och de gick ut!!! Morr!!! va e detta för konstiga getter!? Ja, ja, klockan är mycket vi får fortsätta imon! Dom får la gå lösa lite då.


Helt plötsligt hör jag illvrålet nere från gässtugan där Filip min mellanson sitter och kollar på film med två tjejer...

Jag rusar... tror ni inte Gunbritt har tagit all sats och stångat rätt in i rutan!!!!

Glas ÖVERALLT Och tre vettskrämda barn uppkrupna i soffan!!!

Allvarligt talat...... va e detta för getter??!!! ONDA??!!

Nej, idag blir det samtal till förre ägaren eller något i den stilen, vi måste ju ha djur som kan uppföra sig här på gårn.


JA Henrik jag undrar nu också ... va jag gjort Ja Ja.


Tacka vet jag kattungarna.



Och fölis hon växer så det knakar...

Lustigt det där med färger, tänk när hon fäller fölpälsen nu då får hon en helt annan färg! Hon får den färgen hon har vid mulen där hon börjat fälla. Alltså som mor sin.

Ha en go Måndag gott folk , Mycket arbete stundar på Madkullen för dagen/MadkullaPaula


Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards