madkullensislandshastar

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av paula Johnsson - 12 juli 2009 07:56

Ja, nu har första veckan på sommarens läger passerat och som sakt det har gått i en rasande fart och varit jätteskoj verkligen!

Känns alltid lika tomt när flickorna åker hem.

Torsdagen  förbrukades i form av ytterligare en äventyrsritt nr 45 eller?!

Vi passade också ¨å att förena nytta med nöje och lägga en bro på plats som blåst i väg. Mission inpossible nr 18 har vi kallat oss för denna veckan! Letat upp gamla vägar, så förhoppningsvis när allt är ordnat så kanske jag har lite nya vackra vägar att bjuda på!

Här komer vi genom skogen och greta är en van följeslagare efter denna vecka....



Här har vi Rebecka i jobbartagen med spettet i högsta hugg!



Och Erika agerar hästskötare här....



Alla var jätteduktiga och sicket sammarbete det varit i denna grupp. Härligt!


På eftermiddagen var det ju träning tilluppvisningen som stundade på Fredag. Kadrilj stod på programmet och givetvis hade vi både en get och en åsna mesd oss i padocken.



Jajemen så fint i ledet så....



På kvällen var det ju god mat med grillning färskpotatis gräddfilssåser, andra såser, sallader m.m    Mmmmmm!

Till efterrätt smultron och blåbärspaj  med vaniljsås som flickorna  gjort helt själva!



Därefter vad de ju givetvis dans och diverse lekar.

Vågen utfördes flitigt.



Gruppkort.



Här har vi mig, Rebecka och Jessicka mitt i dansen.



Här har vi lite allvarssnack mitt i småtimmarna säkert en och annan spökhistoria med.



Vi somnade väl till slut i allafall och även om det var lite svårt att få upp alla morgonen efter så var alla på topphumör till slut i allafall.


fFedagen bestod av träning samt städning och packning.

Och självklart att göra sin häst vacker dagen till ära.

Uppvisningen gick galant alla var jätteduktiga!




Ärevarv ovalen med Greta i täten.



Det har verkligen varit ett toppenläger tjejer och jag hoppas vi ses snart igen!!


Tidigt på Lördagmorgon sod marknad på programmet. Vi hade blivit inkallade till Björketorps marknad, där de bett oss och marknadsföra oss. sanningen och säga så har jag aldrig ens vart där. jag jobbar ju som mest nu så tiden har aldrig räckt till.

Men idag hjälpte mig Sandra och Cecilia med två stora gäng som var i antågande.

På eftermiddagen var det dessutom ett glatt gäng med 9 tjejer på en möhippa som också skulle stanna på lite miniläger med övernattning och fruckost.


Björketorps marknad gick bra och tillströmmningen på Islandshästridning var stor. Många fick ta del av lite fakta av islandshästen samt klappa och ev. prova på en tur mot en liten slant. Många barn kom både tre och fyra gånger under dagen.



Vi hade med oss Thruma och Rjómi, de var helt perfekta.

(tänk om vi hade haft med oss Stigandi?!) han som kissar ner sig bara han ser en glass!!!! Jo, det är sant... på lägret nu då vi hade glassturen, står Stickan med dubblevidgade näsborrar och frustar och fräser och backar bara vid åsynen av min glass!!!! ja, han är rolig han!

Hmmm Tänk om vi haft med oss han?! Tivoli, folk som hoppar säck, liv och rörelse, knallpulverpistoler osv osv.   ja, hujedamig! Tur det var trygga Thruma och Rjómi.



Vi gick konstant jag och henrik från 09.00 på morgonen till 15.oo på eftermiddagen. Känns i dag kan jag ju säga. men kul va det!

Hej hopp/MadkullaPaula



Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards