madkullensislandshastar

Alla inlägg den 1 november 2009

Av paula Johnsson - 1 november 2009 09:40

Ja, haloween har avlöpt och hoppas ni hade en bra sådan. Här på Madkullen har det som vanligt varit lugnt... Hmmm, eller not?!

Måndagen var det ett glatt gäng här på ridtur badtunna och middag, de skulle tacka av tre stycken som skulle sluta på arbetet och stannade till både 10 och 11 på kvällen, så jag TROR de trivdes här på Madkullen. Tyvärr inga bildbevis från kvällen p.ga tidsbrist där. Mern jag önskar er varmt välkomna tillbaka tjejer och jag hoppas ni treivdes här hos oss!


Tisdagen stundade i höstlovsläger och fyra förväntansfulla barn anlände klockan 09.00 därutav två av mina egna så de var ju redan på plats.

Lite tråkigt att det inte ger mera respons med lägrerna, får väl se hur länge jag kan fortsätta med det, men de barnen  som var här var glada i hågen och vi hade två fantastiska dagar tillsammans.


Vi hade också sällskap utav tre andra tjejer som kom och var med oss på första uteturen.

      


Och Ludvig han strålade!!! Första lägret och första galoppen!!!! Oj var glad han va. Han sa TACK! Mamma! flera gånger för att jag har  fått va med på lägret det är så pirrigt, och på eftermiddagen... Tänk att jag verkligen galoppade mamma?!


  


Här har vi också Josefine som också var med.....


  


Och så var det Niklas från Göteborg som har ett brinnande intrese för hästar och nu varit med på tre läger i rad....


  


Och så var det Louise som för övrigt också går på ridskolan och även hon så klart älskar hästar... Här på Srtigandi. 


  


Elinor var också med mig som ett par extra ögon...


  


Jag ledde ena turen med Hrappur och andra med Magni.


  


Här kommer vi hem från tur nummer två efter lite lunch och pyssel.


        


Dagen bjöd också på lite pyssel och hopp med lille Shalle!


  


Elinor ja, hon hoppar nästan lika snyggt hon själv.


 


Onsdagen bjöd även den på lite utetur efter fruckost. Vädret var kanon och alla var nöjda och glada.

Eftermiddagen bjöd också på lite ridning på ovalen och i padock.


          


Bra med systra med på läger så man kan få lite hjälp upp... Lille gubben.


E de så att minsta barnen alltid förblir "Gulleplutten"


   


Tack för ett roligt två dagars läger och välkomna tillbaka!


På Torsdagen var det dags för endagars läger för vuxna.

Det påbörjades med en privartlektion i padock efter önskemål och vi ägnade oss åt att flytta på hästens alla grundstenar (Alla fyra benen)

Bak och Fram...


    


Vi träanade både från marken och uppsuttna.


Vädrets makter ar verkligen med oss...

Här jobbar Birgitta focuserat.


  


Och Lisette.


   

Karin och LIsebeth bakom.


   


Lisbeth och Birgitta bakom.


   


Både ryttare och hästar var jätteduktiga, och på eftermiddagen efter lunch som bestod i viltgryta bar det av ut på en häsrlig utetur i höstsolen.

Tack för en bra dag tjejer!

Till och med Stina njuter av höstsolen...


  


På  Fredag  efter två lyckade turer var det fortsättning på personalfesten som typ regnade bort sist, vi hade denna gången bara en liten fyrgångstävling där jag bedömde flickorna för deras insats.

Först ut var Johanna K på Kjartan.


   


Sen var det Alexandra på Rak.


   


Johanna F på Raudur


    


Här har vi en koncentrerad domare....


    


Med viss hjälp....


  


Lina på Rjòmi


  


Och Lisette på Trana.


  


Flickorna placerade sig enligt följande...

Johanna K och Alexandra på delad tredjeplats, Lisette och Lina på delad andra plats, Och Johanna F på förstaplats. Grattis!! Alla var jätteduktiga och hoppas ni såg det som en kul avslutning på vår sammankomst.


På Lördagen hade vi en stor tur med lunch och allt.


  


Solen den sken och allt var bara underbart.


  


En toppen tur helt enkelt med mycket glada och nöjda kunder.


  


Macka smakar bra på rastplatsen.


  


Här är vi på hemgång...


  


  


  


 


  


   


   


Ni har uppmärksammat den bakersta deltagaren eller? Jojomän hon var med heeeela vägen...

Asså sicken personlig åsna vi har... Hon e bara för go Greta!!

Rätt kul och se allas reaktion när man kommer förbi, en del står ute och krattar och håller på med allehanda höstangelägenheter. Lyfter krattan hejar glatt, återgår till krattandet, för att strax avsluta igen tappa hakan fullständigt söka min blick... E detta Ok?!   Ok..... det skall va så?! Ja, de där Madkullaborna, de är nog lite...

Ja, va säger man?! "Wild and Crazy"?


  


Välkomna tillbaka alla och tack för en underbar dag!!


PÅ Lördagkväll var det bio jag och Henrik  med bara Lilleman, Mysigt!

De andra ungarna var utflugna lite här och var och skulle hämtas upp en del av dem senare.

Vicket flyt vi hade sen... Ingen stress, beställde biljetter via nätet. Gud vilken uppfinning!!

Ni hör att jag inte vart på bio på  ett tag va??

Herregud jag och Henrik har planerat i fem år!!!!!... att vi skall gå på bio. Det är sant!

Ja, så nu kom vi iväg äntligen!!

Och som sakt vilket flyt... Hitta parkering direkt. Henrik körde.. Jag tycker alltid det är förenat med livsfara att köra i Göteborg.

Fast ändå klarar jag det rätt bra måste jag säga....

Glömmer aldrig en gång efter vi strax hade träffats jag och Henrik så skulle jag ocjh Lisette in till Göteborgs horseshow...

Lisette utbrister... Du e verkligen allt det min mamma inte är!!

När hon blir nervös skall det sänkas på radion, knäpptyst ska det va och köras sakta sakta...


Du, du höjer gärnet... och gasar!!!

Ja, jag koncentrerar mig nog bättre då.... Ja, tur e väl att alla är olika?!

Ja, det var tider det LIsette...


Kort från bröloppet 2006...


  


OH, Ljuva sommar...

I dag väntar spännande saker... På återhörande/MadkullaPaula


  





Fråga mig

73 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards